ما مقاوم هستیم/ مسئول بسیج دانش‌آموزی استان گیلان:

اقدام دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ ایثار بین نوجوانان کافی نیست

«حبیب‌زاده» با درخواست از دستگاه‌های اجرایی برای کمک به برپایی اردوهای راهیان نور و سایر برنامه‌ها گفت: ۳۱ دستگاه اجرایی در حوزه کودک و نوجوان بودجه دریافت می‌کنند ولی عملاً اقدام خاصی در راستای توسعه فرهنگ در بین قشر دانش‌آموز انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۵۷۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 31January 2023

اقدام دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ ایثار بین نوجوانان کافی نیست /// لطفا عکس را عوض کنید/// عکس نباید با نام و نشان خبرگزاری دیگری باشد.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «حامد حبیب‌زاده» مسئول بسیج دانش‌آموزی استان گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام طاغوت و سلطه از بین رفت و دست دشمن از منافع ایران قطع شد.

وی با اشاره به ضعف روایت اول دشمن در اغتشاشات اخیر، تصریح کرد: به زعم من بزرگترین ضعف در جمهوری اسلامی که در اغتشاشات اخیر وجود داشته عدم روایت نخست بود که سبب شد برخی از دانش‌آموزان و نسل جدید دچار خطای محاسباتی شوند.

حبیب‌زاده بیان کرد: مربیان بسیج دانش‌آموزی استان در دو هزار و ۵۰۰ کلاس پایه نهم و دهم حضور پیدا کرده و با بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که حس افتخار به هویت و افتخار ملی در بین نسل جدید کاهش پیدا کرده لذا وقتی حس افتخار به هویت در بین نسل جدید و آینده افزایش پیدا کند بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تبیین دشمنی آمریکا با مبنای دینی جمهوری اسلامی در بین قشر دانش‌آموز در کشور تصریح کرد: دشمنی با آمریکا، توسعه نظریه مقاومت و تلاش برای پیشرفت کشور باید در قشر دانش‌آموز توسعه پیدا کند، زیرا استکبار با مبنای دینی جمهوری اسلامی و استقلال طلبی آن مشکل دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی روحیه انقلابی را در بین کشور‌های آزادی‌خواه جهان گسترش داده است، افزود: پیروزی جمهوری اسلامی و روحیه انقلابی در بین مردم ایران باعث شد تا این روحیه به مظلومین و مستضعفین جهان قدرت و انگیزه دهد تا در مقابل ایادی غرب، آمریکا و اسراییل ایستادگی کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به نقش علم در افزایش قدرت در جمهوری اسلامی گفت: علم مهمترین مؤلفه قدرت در هر نظامی است لذا حس احساس مسئولیت در قبال پیشرفت کشور باید در بین قشر دانش‌آموز افزایش یابد و این مهم زمانی محقق می‌شود که جهاد تبیین و رهنمود‌های امامین انقلاب را دنبال کنیم.

حبیب‌زاده یکی از برنامه‌های استکبار را ایجاد تاثیر بر ذهن دانش‌آموز و نسل پنجم انقلاب دانست و بیان کرد: رسانه‌های معاند در سه ماهه اخیر با بیان مطالبی همچون آزادی سعی داشتند بر روی ذهن قشر دانش‌آموز تاثیر بگذارند که الحمدالله با تدابیر و رهنمود‌های رهبری و نیرو‌های مسلح و مردم ناموفق بودند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به نقش این سازمان در تکمیل فرآیند تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی گفت: بسیج دانش‌آموزی بازوی قوی در آموزش و پرورش است که به توسعه و پیشرفت تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف کمک می‌کند.

حبیب‌زاده از برگزاری دومین رویداد دانش‌آموزی سرمشق در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته ۴۰۰ دقیقه برنامه ۲۰ دقیقه‌ای ترکیبی توسط دانش آموزان تولید شد و امسال نیز۸۰۰ دقیقه برنامه توسط دانش‌آموزان شامل ۲۰ حوزه مقاومت برادر و ۲۰ حوزه مقاومت خواهر تولید شده و از روز چهارشنبه هم پخش زنده برنامه‌ها در بستر فضای مجازی شاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال پرشور دانش‌آموزان از رویداد دانش‌آموزی سرمشق افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز از پخش زنده رویداد سرمشق دیدن کردند و با توجه به ظرفیت این قشر از صدا و سیما درخواست داریم از ظرفیت دانش‌آموزان در ساخت برنامه‌های خود استفاده کند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با بیان اینکه یکی از اهداف رویداد سرمشق را تولید ذائقه جدید رسانه‌ای برای نسل جدید عنوان کرد و گفت: در رویداد سرمشق تلاش کردیم دانش‌آموزان در حوزه تولید محتوا و رسانه تأثیرگذار باشند به این منظور تا زمانی که خوراک فکری توسط نوجوانان تولید نشود هیچ موفقیتی در کشور حاصل نمی‌شود.

حبیب‌زاده با تأکید بر آشنایی دانش‌آموزان با ویژگی‌های تولیدی و صنعتی استان گیلان افزود: در دهه فجر بنا داریم تا دانش‌آموزان را به شهرک‌های صنعتی برده و با ظرفیت‌های پیش رو آشنایی پیدا شوند تا در زندگی آینده خود علاوه بر فرا گرفتن دروس تئوری از دروس عملی نیز برخوردار شوند تا زمینه شغلی آینده خود را فراهم کنند.

وی با درخواست از دستگاه‌های اجرایی برای کمک به برپایی اردو‌های راهیان نور و ساخت بازی‌های رایانه‌ای در راستای افزایش هویت ملی بیان کرد: ۳۱ دستگاه اجرایی در حوزه کودک و نوجوان بودجه دریافت می‌کنند، ولی عملاً اقدام خاصی در راستای توسعه فرهنگ در بین قشر دانش‌آموز انجام نمی‌دهند در حالی که اگر به برپایی راهیان نور کمک کنند به افزایش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل کنونی کودک و نوجوان کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار