۴۴ سال افتخار/ استاندار گلستان خبر داد؛

افتتاح و آغاز عملیات ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه به مناسبت دهه فجر در گلستان

«زنگانه» گفت: در دهه فجر امسال با شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» شاهد بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸ هزار و ۸۴۰ نفر در گلستان هستیم.
کد خبر: ۵۷۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ - 31January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «علی‌محمد زنگانه» استاندار استان گلستان امروز در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در دهه فجر امسال با شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» شاهد بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸ هزار و ۸۴۰ نفر در گلستان هستیم.

وی یادآور شد: با احتساب اشتغال ۸ هزار و ۸۴۰ نفر در دهه مبارک فجر، آمار اشتغال امسال به بیش از ۳۱ هزار نفر شغل رسید.

استاندار گلستان با اشاره به مشکلات تامین منابع آبی تاکید کرد‌: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی گلستان تخصیص یافت و تنش‌های آبی در شهر‌های گرگان، گنبد کاووس، آزادشهر، کلاله و نوار مرزی مرتفع شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید لولایی جهت لایروبی رودخانه‌ها گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه اترک و دیواره سازی آن تخصیص داده شد.

زنگانه بیان داشت: گلستان تنها تولید کننده ید کشور است، کارخانه صنایع تبدیلی ید با سه محصول در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و کلزای گلستان در دولت سیزدهم رخ داد و گندم را به دوبرابر قیمت و کلزا را به قیمت ۲۳ هزار تومان به جای ۱۶ هزار تومان کشوری خریداری کردیم و تلاش داریم خرید گندم را بر اساس کیفیت انجام دهیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: کشت قراردادی محصولات کشاورزی گلستان از ۷ هزار هکتار به ۷۰ هزار هکتار رسید.

وی با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد سایت پرورش میگوی گمیشان ابراز داشت: تولید میگو در گلستان با دو برابر افزایش به بالای ۳ هزار تن رسید که یک هزار و ۸۰۰ تن آن به ارزش ۹ میلیون دلار صادر شده و البته تلاش داریم تولید میگوی گلستان به بالای ۲۰ هزار تن برسد.

استاندار گلستان با اشاره به خدمات دولت در استان متذکر شد: افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های آرد گلستان از ۱۸ درصد به بالای ۳۲ درصد در دولت سیزدهم، اقدامی ارزشمند بوده است.

افتتاح و آغاز عملیات شش هزار و ۵۹۷ پروژه در دهه فجر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها