44 سال افتخار/ استاندار گلستان:

اقدامات لازم برای تامین امکانات زیربنایی استان گلستان در حال انجام است

«زنگانه» گفت: اقدامات لازم جهت تسریع در فرآیند تامین امکانات زیربنایی همچون آب، برق، گاز، تلفن و سایر زیرساخت‌ها جهت اجرا و تکمیل پروژه اخذ مجوزهای زیست محیطی و مجوزهای قانونی جهت تامین خوراک گاز در حال انجام است.
کد خبر: ۵۷۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 31January 2023

گره کور  17 ساله پتروشیمی گلستان در دولت سیزدهم باز شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «علی‌محمد زنگانه» استاندار استان گلستان صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بودجه سفر ریاست جمهوری به استان گلستان ۱۸ برابر بودجه هزینه‌ای و عمرانی یکساله استان است و از محل اعتبارات بودجه عمومی سفر رئیس جمهور یک گام به جلو به شمار می‌رود.

وی افزود: دولت وظیفه خود را در حوزه اعتبارات و توجه به استان در سفر انجام داده و این مسئله جای تشکر دارد.

زنگانه گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ کمر استان‌ها را در حوزه عمرانی و اعتبارات هزینه‌ای شکستند و این را آسیب شناسی کردیم و باید در برنامه بودجه تغییر کند.

استاندار گلستان تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس از طریق افزایش سرمایه در راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان سرمایه گذاری می نماید.

وی بابیان اینکه پتروشیمی گره کور 17 ساله‌اش باز خواهد شد و تفاهم نامه آن منعقد شده است، تمامی اقدامات لازم جهت تسریع در فرآیند تامین امکانات زیربنایی همچون آب، برق، گاز، تلفن و سایر زیرساخت ها جهت اجرا و تکمیل پروژه اخذ مجوزهای زیست محیطی و مجوزهای قانونی جهت تامین خوراک گاز در حال انجام است.

زنگانه اعلام کرد: به غیر از  مصوبه یورویی و ارزی پتروشیمی، نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهوری داریم.

استاندار گلستان تاکید کرد: دولت هرچه برای  استان گلستان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  قول داده بود عمل کرده است، یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و دو هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری بین پروژه های اولویتی مصوب توزیع کردیم.

وی گفت: این اعتبارات باعث شد که در هفته دولت سال‌ جاری نزدیک به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه عمدتا به بهره برداری برسد و تعداد محدودی نیز آغاز عملیات اجرایی را شاهد بودیم که این پروژه‌ها هشت هزار و ۸۴۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها