رئیس سازمان امور اجتماعی کشور

دولت سیزدهم در زمینه آسیب‌های اجتماعی مداخله جدی دارد

«عباسی» گفت: برخی موضوعات اجتماعی کشور به دلیل کاستی‌های سنوات گذشته رو به تزاید است و دولت سیزدهم در زمینه آسیب‌های اجتماعی مداخله جدی دارد.
کد خبر: ۵۷۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ - 31January 2023

نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد عباسی» معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور امروز (سه‌شنبه) در دیدار با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: برخی موضوعات اجتماعی کشور به دلیل کاستی‌های سنوات گذشته رو به تزاید است و دولت سیزدهم در زمینه آسیب‌های اجتماعی مداخله جدی دارد.

وی توجه نکردن به بسیاری از مواضع آرمانی، دینی و مذهبی را زمینه‌ساز موضوعات اخلاقی و مسائل اجتماعی دانست و بیان داشت: یکی موضوعاتی که وزارت کشور جدی گرفت موضوع ضوابط عفاف و حجاب است و نشان از غیرت دینی دولت دارد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور عنوان کرد: اقداماتی برای طبقات محروم در کشور پیش‌بینی شده چون یکی از نگرانی‌های جامعه وضعیت طبقات محروم از جمله در استان خراسان جنوبی است اگر چه انجام اقدامات اصولی در کوتاه‌مدت میسر نیست و نمی‌توان توقع داشته باشیم با روی کار آمدن دولت همه مسائل یک ساله ریشه‌یابی و برطرف شود لذا بسیاری از اینها مقدمات تربیتی، قانونی، تقنینی و زیرساختی نیاز دارد که باید انجام شود.

وی تصریح کرد: از نخبگان و متخصصان کمک خواسته شده که اجتماعات تخصصی و اجرایی تحت عنوان کارگروه‌های حسب دستور رئیس‌جمهور که رئیس شورای اجتماعی کشور و وزیر کشور نایب رئیس این شوراست، برای مداخله علمی و علمی به این آسیب‌ها که رو به تزاید است، تشکیل دهند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: تاکنون به پشتوانه رئیس‌جمهور اقدامات خوبی انجام شده و یکی از مواردی که به‌موقع به ثمر نشست توجه به مواضعی بود که در اغتشاشات و اعتراضات اخیر مطرح شد و دشمن تلاش کرد در سایه این قبیل اقدامات، مسئله حجاب را تخریب کند.

عباسی اضافه کرد: وزارت کشور جلسات بررسی و مداخله جدی این امر را در دستور کار قرار داده و هر هفته با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط انتظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی تشکیل می‌شود که موجب شده در بسیاری از جاها که احساس می‌کردند نگاه افسارگسیخته وجود دارد تا حدی مشکلات کاهش پیدا کند.

وی گفت: قوه قضاییه و فراجا برای مداخله مشکلاتی داشتند لذا ضوابط برخوردی و جدی مواجه شدن با موضوعات را که فراجا و قوه قضاییه بتواند به‌موقع عمل کنند تدوین شده و قرار است در شورای عالی امنیت یا مجلس شورای اسلامی دنبال و تصویب شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار