رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خور و بیابانک مطرح کرد؛

ضرورت بازخوانی خاطرات شهدا برای نسل جوان

«رشیدی» گفت: ثبت و بازخوانی خاطرات و ابعاد گوناگون زندگی شهدا می‌تواند میراث گرانبهایی برای نسل جوان و آیندگان باشد.
کد خبر: ۵۷۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹ - 31January 2023

ضرورت ثبت خاطرات شهدا برای نسل جوانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «کاظم رشیدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خور و بیابانک امروز (سه شنبه) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: ایثار و شهادت به‌ عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌هایی هستند که یک انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست یابد.

وی با بیان اینکه نیازمند یک اقدام برای ثبت و تولید محتوا از خاطرات و زندگینامه شهدا هستیم، عنوان کرد: ثبت و بازخوانی خاطرات و ابعاد گوناگون زندگی شهدا می‌تواند میراث گرانبهایی برای  نسل جوان و آیندگان باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خوروبیابانک احترام و سرکشی به والدین شهدا را وظیفه و یکی از ارزش‌های مهم انقلاب دانست و تاکید کرد: مردم و به ویژه مسئولان باید با الگو قرار دادن والدین شهدا در مسیر ولایت و حفظ ارزش‌های انقلاب و اجرای منویات رهبری و امام خمینی (ره) گام بردارند.

رشیدی افزود: شهیدان برای انجام خدمتی که همانا حفظ کیان کشور و اسلام است از جان باارزش خود و از نزدیک‌ترین افراد و مال خویش نیز گذشتند و حال وظیفه ماست که پای درد و دل عزیزان شهدا بنشینیم و گره از کارشان بگشاییم و همچنین بر خود ببالیم که خداوند توفیق داده در خدمت یادگاران شهدا باشیم.

وی متذکر شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه عمومی و همگانی است و باید به عنوان یک از مهمترین امور فرهنگی کشور برای نسل جدید مدنظر قرار بگیرد و تنها نباید بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه فعالیت کند بلکه همه دستگاه‌ها، تشکل‌های مردمی و شخصیت‌های فرهنگی باید بنیاد شهید را همراهی کنند و یک دستگاه به نام بنیاد شهید به تنهایی نمی تواند تمام اهداف در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اجرا کند و تمامی اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید کمک کنند تا این فرهنگ در جامعه زنده نگه‌داشته شود.

در این جلسه هر یک از اعضای به مهمترین جدول زمانی دستگاه‌های خود در اجرای هرچه بهتر برگزار شدن ویژه برنامه‌های دهه فجر درباره یاد و خاطره شهدا اشاره کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار