مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد؛

افزایش ۳ برابری بودجه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در سال ۱۴۰۲

با بیان اینکه بودجه سال آینده صندوق ۱۶۵ درصد افزایش یافته است، گفت: بودجه این صندوق در سال ۱۴۰۲ به چهار هزار میلیارد تومان رسیده که شاهد افزایش سه برابری بودجه هستیم.
کد خبر: ۵۷۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ - 31January 2023

افزایش ۳ برابری بودجه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در سال ۱۴۰۲به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «بیت‌الله برقراری» مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشن: پیش از ورود و تشریح دستاورد‌ها و اقدامات این صندوق باید ایام‌الله دهه فجر را به مردم تبریک بگویم. این ایام متعلق به ورود تاریخی حضرت امام به کشور است و هرجا ما از آرمان‌ها و اهداف ترسیم شده و آموزه‌های دینی تبعیت کرده‌ایم آنجا موفق بوده‌ایم. در واقع باید عنوان کرد که راه فلاح و رستگاری تبعیت از امام، رهبری و راه شهدا است.

برقراری با اشاره به نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین عنوان کرد: خبرنگاران در خط مقدم این عرصه حضور دارند و خدمات انقلاب اسلامی را که بسیار است باید در این ایام تبیین کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به برنامه‌های این صندوق در دهه فجر گفت: دیدار مردمی و ترویج فرهنگ عدالت اجتماعی و گام دوم انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های این دهه در صندوق است. این گام با بیانیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب تبیین شده است

وی افزود: دیدار مردمی با عشایر و حضور در روستا‌ها و دیدار‌های مردمی یکی از دیگر برنامه‌های ما در صندوق است. این مردم و جامعه هدف ما در تمام صحنه‌های گوناگون انقلاب نقش محکم و مهمی را داشته اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر این صندوق بر امیدآفرینی تمرکز دارد و ما در صددیم تا خدمات این صندوق را به گوش مردم برسانیم تا امید مردم به نظام انقلاب اسلامی بیشتر و پررنگ‌تر شود.

برقراری تأکید کرد: ما سفر‌های استانی را به همراه معاونین و مشاوران خود در استان‌ها آغاز کرده‌ایم و تاکنون ۱۲ سفر استانی را توانسته‌ایم انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش سطوح درآمدی در صندوق بیمه اجتماعی اشاره کرد و گفت: میزان افزایش سطوح درآمدی جامعه هدف ما در سال آینده بیش از ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: همچنین در راستای توجه به جامعه هدف خود پرداخت ۲۲ هزار وام را با رقمی معادل ۹۶ میلیارد تومان در دستور کار قرار داده‌ایم.

برقراری همچنین از افزایش آمار بیمه‌شدگان جدید در این صندوق خبر داد و عنوان کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۲۴ هزار بیمه شده جدید به صندوق اضافه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد نرخ رشد ۱۴.۹ درصدی بوده‌ایم که این نشان از همت و تلاش دولت برای بیمه شدن جامعه روستایی دارد.

وی به بودجه سال آتی این صندوق اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده صندوق نسبت به سال جاری ۱۶۵ درصد افزایش یافته است و این در حد شعار نیست به طوری که ما در گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه داشته‌ایم، اما در سال ۱۴۰۲ این بودجه به ۴ هزار میلیارد رسیده است که در این باره نیز ما شاهد رشد سه برابری بودجه بوده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ادامه خاطرنشان کرد: ما در تلاشیم تا سطح درآمدی صندوق را افزایش دهیم به طوری که این سطح از درآمد باید به میزان حداقل حقوق کارگری مستمری دریافت کند و اگر این در هیأت مدیره تصویب شود ان‌شاءالله در روز‌های آتی ما شاهد خبر‌های خوشی برای مردم خواهیم بود.

برقراری از اعطای تسهیلات به بیمه‌شدگان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲ هزار فقره وام از طریق بانک عامل به جامعه هدف خود پرداخت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا بیمه‌شدگان صندوق در زلزله خوی آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر جان باختن یا مصدومیت بیمه‌شدگان ما در زلزله خود به دست ما نرسیده است، اما اگر اتفاقی افتاده باشد حتماً این را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار