معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

وحدت امت اسلامی؛ محور اصلی کنفرانس «مناره»/ جنگ رسانه‌ای علیه ایران در ماه‌های اخیر بی‌بدیل بود

توکلی‌زاده گفت: برپایی کنفرانس مناره در این برهه تاریخی، نقش خوبی در هماهنگ شدن جریان رسانه‌ای جبهه اسلامی داشته و کمک به جبهه وحدت اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ - 31January 2023
وحدت امت اسلامی؛ محور اصلی کنفرانس «مناره»/ جنگ رسانه‌ای علیه ایران در ماه‌های اخیر بی‌بدیل بودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدامین توکلی‌زاده» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در کنفرانس بین‌المللی «مناره» که با محوریت رسانه و وحدت امت‌های اسلامی در سالن همایش ایوان شمس و با حضور چهره‌های رسانه‌ای جهان اسلام برگزار شد، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی دربارۀ لزوم ایفای نقش برای پیشبرد اهداف انقلاب و آیندۀ جهان اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می‌رسد روی صحبت ایشان با بزرگان جامعۀ اسلامی است و از این پس مسئولیت ما بیشتر خواهد شد.
 
توکلی‌زاده افزود: اتفاقات اخیر بیانگر این است که در آستانۀ یک رخداد بزرگ قرار داریم، اما تمام ما توجه داریم آن چیزی که متغیر اصلی، شتاب‌دهنده و پیشران در حکمرانی جهانی است، رسانه است؛ بنابراین حوزۀ ارتباطات و رسانه در حکمرانی از یک سو نقش پیشران دارد و از دیگر سو شتاب‌دهنده است. این امر صرفاً دریافت ما نیست، بلکه تمام مؤثران عالم متوجه این امر هستند. 
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با انتقاد از عدم اختصاص بودجه کافی به حوزه فرهنگ و رسانه گفت: در اوج جنگ جهانی رسانه‌ای و فرهنگی، غفلت از این موضوع در حوزۀ بودجه و برنامه‌ریزی و عدم اولویت‌بندی لازم نسبت به امر فرهنگ مفهوم نیست. وقتی این وقایعی که پشت سر گذاشتیم، مرور می‌کنیم، می‌بینیم دشمنان عمدتاً از حوزۀ سبک زندگی و رسانه وارد شدند. در چنین شرایطی غفلت از این امر از سوی مسئولان روا نیست.
 
وی افزود: واقعیت این است که غرب برای گسترش هژمونی خود، از آوردن هیچ پشتیبانی از جمله حوزه رسانه دریغ نکرده است. اندکی قبل شاهد جنگ جهانی سایبری علیه روسیه در قضایای اوکراین بودیم. همچنین جنگ رسانه‌ای علیه ایران در این سه ماه گذشته بی‌بدیل بود. کسانی که اشراف به حوزۀ رسانه دارند، می‌فهمند آن‌ها چه ظرفیتی را به میدان آوردند و بعد متوجه توان انقلاب اسلامی می‌شوند.
 
این مقام مسئول گفت: برای درک توان انقلاب اسلامی کافی است به آورده‌های دشمن علیه خودمان نگاه کنیم. این کنفرانس و این گردهمایی در این برهۀ تاریخی، رسالت خوبی را در راستای هماهنگی جریان رسانه‌ای جبهۀ مقاومت ایفا می‌کند. یکی از جا‌هایی که وحدت اتفاق می‌افتد، در حوزۀ گفتمانی و رسانه‌ای است. هر اندازه مسئولان رسانه‌ای بتوانند افکار عمومی را به هم نزدیک کنند و از انشقاقات دوری کنند و محور‌های اصلی و محکمات را به میان بیاورند، در وحدت موفق‌تر خواهند بود.
 
اولین کنفرانس از سلسله کنفرانس‌های مناره با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی، به همت کانون فعالان رسانه‌ای جهان اسلام و با حمایت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حال برگزاری است. در این کنفرانس که با ظرفیت ۴۰۰ نفر برگزار می‌شود، فعالان برجسته حوزه دین و رسانه از کشور‌های مختلف حضور دارند، همچنین شرکت‌کنندگان دیگر به صورت برخط از نقاط مختلف جهان در این برنامه حضور مجازی خواهند داشت. وحدت امت اسلامی، حقیقت رسانه‌ای و سواد رسانه و ظرفیت رسانه‌های بین‌المللی از محور‌های اصلی این کنفرانس است.
 
کنفرانس بین المللی «مناره» با هدف شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و هم‌افزایی در عرصه رسانه با رویکرد وحدت امت اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های بین‌المللی و جهانی با حضور صاحب نظران و افراد برجسته رسانه‌ای در سطح بین‌الملل و به ویژه جهان اسلام برگزار شده است. سخنرانان این کنفرانس از بیش از ۲۰ کشور جهان در بخش‌های مختلف به صورت حضوری و مجازی به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و ارائه ظرفیت‌ها می‌پردازند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها