حماس: عملیات زعتره پاسخی به جنایات صهیونیست‌ها بود

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: عملیات زیرگیری در ایست بازرسی زعتره در نابلس، در چارچوب مقاومت ملت فلسطین در برابر جنایات اشغالگران اسرائیلی بود.
کد خبر: ۵۷۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ - 01February 2023

حماس: عملیات زعتره پاسخی به جنایات صهیونیست‌ها بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «عبداللطیف قانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار داشت: عملیات زیرگیری در ایست بازرسی زعتره در نابلس، در چارچوب مقاومت ملت فلسطین در برابر جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه مردم و مقدسات این سرزمین که آخرین مورد آن حمله وحشیانه به اسرای فلسطینی بود، انجام گرفت.

قانوع افزود: این عملیات همزمان با حملات وحشیانه دشمن صهیونیستی به اسرا و خشم و التهاب حاکم شده بر زندان‌ها انجام گرفت تا قدرت مقاومت برای پاسخ‌گویی به جنایات دشمن و آمادگی آن برای دفاع از اسرا را نشان دهد و ثابت کند که آن‌ها تنها نیستند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس ادامه داد: «به اسرای فلسطینی اطمینان می‌دهیم که در نبرد علیه زندانبانان صهیونیست در کنار آن‌ها ایستاده‌ایم و هرگز از وظیفه خود در زمینه دفاع از آنان کوتاهی نمی‌کنیم و بر عهد خود در خصوص آزادی آن‌ها از زندان‌های دشمن پایبندیم.»

ساعاتی پیش از این، در تازه‌ترین عملیات مقاومتی در کرانه باختری، پنج نظامی اشغالگر اسرائیلی زخمی شدند. منابع عبری زبان اعلام کردند که این عملیات شامل حمله با سلاح سرد و زیرگیری با خودرو در ایست بازرسی زعتره در جنوب نابلس بوده که طی آن پنج نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

به گفته این منابع، مجری عملیات موفق به فرار شده است و جست و جو برای یافتن وی آغاز شده است.

حال یکی از مجروحان متوسط اعلام شده و فرد دوم هم جراحت‌های جزئی برداشته است. یکی از دیگر مجروحان با بالگرد به بیمارستان بینیلسون در منطقه بتاح تکفا انتقال داده شد.

پیش از این، گروه مقاومتی عرین الاسود (بیشه شیرها) با صدور بیانیه‌ای جدید، مردم فلسطین را به هوشیاری، وحدت صف و مشارکت فوری در مقاومت دعوت کرده بود.

در این بیانیه خطاب به ساکنان قدس شریف آمده است که اگر قیام کنند زمین را در زیر پای متجاوزان به لرزه در می‌آورند و رعب و وحشت را در قلب صهیونیست‌ها می‌کارند.

گروه مقاومتی عرین الاسود همچنین از شهید «خیری علقم» مجری عملیات شهادت طلبانه شامگاه جمعه گذشته در قدس اشغالی تمجید کرد.

در این بیانیه همچنین به صهیونیست‌ها هشدار داده شده که اجساد آن‌ها در هر وجب از سرزمین مقدس فلسطین پراکنده خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید:‌ای فرزندان صهیون پیام ما به شما این است که جایی در سرزمین ما ندارید و حتی مکانی برای دفن کشته‌هایتان هم وجود ندارد. اگر به جایی که از آن آمده‌اید بازگردید بسیار بهتر است که با سرنوشت حتمی خود در سرزمین ما مواجه شوید. همانگونه که می‌بینید و می‌شنوید عرین الاسود در هر خیابان و هر پست امنیتی در کمین شماست و به زودی در داخل خانه‌هایتان به سراغتان خواهیم آمد.

عرین الاسود همچنین با درخواست از فلسطینی‌ها برای اینکه فوراً مسلح شوند، افزود: به نتانیاهو و بن گویر، سگ دست آموز وی هم می‌گوئیم که سلاح شهرک نشینان شما به غنیمت مردان ما تبدیل خواهد شد و با آن‌ها شما را خواهیم کشت و این را به چشم خود خواهید دید و می‌بینید که چه کسی، چه کسی را محاصره می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار