یادداشت/ غلامحسین اسلامی‌فرد

۴۴ سال افتخار/ نشان‌دادن قوت‌ها و رفع ضعف‌ها

انقلاب اسلامی ایران نه در بیان محبان و علاقمندان‌اش بلکه در بیان و نظر مخالفانش نیز، تحولی عمیق با ابعادی بسیار دامن‌گستر و اثرگذار در ایران، منطقه و فضای بین‌الملل به شمار می‌آید.
کد خبر: ۵۷۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ - 01February 2023

نشان‌دادن قوت‌ها و رفع ضعف‌هاگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس - غلامحسین اسلامی‌فرد؛ کافی است نگاهی کوتاه و روزانه به رسانه‌ها و بنگاه‌های خبری غرب، خروجی دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های پرشمار آن‌ها بیاندازیم، خواهیم دید که انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران به عنوان یک موضوع و مسئله همواره مورد توجه و دقت بوده است. این تازه ذره‌ای کوچک از توجه دشمنان انقلاب اسلامی است و بسیارند ملت‌ها، گروه‌ها، احزاب و متفکرانی که ضمن ابراز علاقمندی انقلاب اسلامی، همیشه نیم نگاهی به تحولات جمهوری اسلامی ایران داشته و می‌کوشند تا راه چهل و چهارساله ایران انقلابی را مورد بازخوانی و بازبینی و تحلیل قرار دهند.

استکبار جهانی که با پیروزی انقلاب، همه منافع و مطامع مادی خود را از دست رفته یافت، از همان آغاز به فتنه‌گری و توطئه پرداخت تا به خیال باطل خویش بتواند آن را متوقف، منحرف و در نتیجه به شکست بکشاند، اما انقلاب اسلامی با عنایات خداوند و رهبری خردمندانه و به پشتوانه حمایت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف همچنان با قدرت و قوت مسیر پیشرفت و موفقیت را طی می‌کند.

اکنون که چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی از پس سال‌ها موفقیت‌ها، پیروزی‌ها، پیشرفت‌ها و البته تحریم‌ها، فتنه‌ها و سنگ اندازی‌ها می‌گذرد، انبوهی از بدخواهان و دشمنان با هر آنچه در دست دارند، می‌کوشند تا مردم را ناامید و خسته و یاران و یاوران انقلاب اسلامی ایران را ناتوان و شکست خورده نشان دهند. اگرچه مشکلات به سبب برخی ناکارامدی‌ها، تحریم‌های غربی و... گریبان‌گیر ملت شده است و چرخه پیشرفت ایران را با کندی مواجه ساخته، اما این گمان و تصویرسازی که دشمنان برده و ساخته‌اند، با واقعیت میدانی ملت بزرگ ایران کاملا مغایر است.

ملت انقلابی ایران هنوز هم پای کارند، هنوز امیدوار و استوار پای آرمان‌های و اصول انقلاب خویش ایستاده‌اند. ملت ایران با تدبیر، بصیرت و درایت خود انبوهی از فتنه را خنثی کرده و پشت سر گذاشته و بر خلاف تصورات بدخواهان مسیر روشن فردا و فردا‌های خود را یافته و می‌پیماید. چهل و چهار سال گذشته و آرزوی ناکامی و شکست انقلاب اسلامی ایران را بسیاری از دشمنان یا با خود به گور برده‌اند و در سال‌های آخر عمر خود هستند و دم از عمر کوتاه این انقلاب بزرگ می‌زنند. اکنون که به نیمه راه دهه پنجم این انقلاب رسیده‌ایم باید دلسوزانه راه رفته را بنگریم. نقد و بررسی کنیم. با تکیه و توجه به جهاد تبیین، نقاط قوت را بشناسیم و به بهترین نحو آن‌ها را معرفی کنیم و بر نقاط ضعف انگشت بگذاریم و آن‌ها را اصلاح کنیم. راه آینده انقلاب اسلامی ایران از چنین مسیری معین و روشن می‌شود. تبیین قوت‌ها و رفع قاطعانه ضعف‌ها.

با حفظ جهت‌گیری الهی و پاسداری از ارزش‌های متعالی آن و نیز حضور در صحنه با روحیه تسلیم ناپذیری در پرتو اتحاد و وفاق ملّی پویایی و مانایی انقلاب تضمین خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار