به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، حجتالاسلام «حامد حاجی ملامیرزایی» رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در گفتوگویی پیرامون برکات ملی شدن فضای مجازی اظهار داشت: حمایت از فعالان فضای مجازی وظیفه ماست لذا تلاش میکنیم تولیدکنندگان داخلی تقویت شوند.
حجتالاسلام حاجی ملامیرزایی افزود: وقتی کشور تصمیم میگیرد از سرویسدهندههای داخلی استفاده کند استقبال بسیار خوب است. وقتی به توان و استعدادهای پیامرسانهای داخلی باور داشته باشیم بیشک اینها نیز تلاش جدی خود را به کار خواهند گرفت.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به ابلاغ سند راهبردی فضای مجازی ادامه داد: باید ملزم باشیم از توان داخلی استفاده کنیم و فرهنگ استفاده از پیامرسانهای داخلی تقویت شود و رسانهها نیز در این زمینه بویژه در استفاده آحاد مردم از این ظرفیتها کمک کنند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطرنشان کرد: رشد مناسبی را در لایه زیرساخت فضای مجازی در کشور شاهدیم و باید در جهت مصرف فناوریهای کشور در حوزه محتوا حرکت کنیم.
حجتالاسلام حاجی ملامیرزایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فضای مجازی افزود: سعی شده از مجموعه کنشگرانی که در حوزه فضای مجازی فعالند به این رویداد دعوت شود و با توجه به خانواده محور بودن دولت موضوع خانواده یکی از محورهای اصلی نمایشگاه امسال است.
فضای مجازی به عنصر توانمندی برای خانواده تبدیل شود
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: شعار ما این است که بتوانیم از آسیبهای فضای مجازی در حوزه کودک جلوگیری کنیم و با آگاهی بخشی و ارتقای سواد رسانهای حوزه فضای مجازی را زمینی برای آموزش و بالندگی کودکان و خانواده قرار دهیم. یعنی فضای مجازی به عنصر توانمندی برای خانواده تبدیل شود.
وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال فضایی برای فعالان فضای مجازی در حوزه کودک قرار دادهایم. امکاناتی فراهم شده تا به صورت کارگاهی میزهای تخصصی سواد رسانهای برای خانوادهها فراهم و بهره مناسبی در حوزه کودکان و نوجوانان داشته باشیم.
نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی CTEX به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ۱۶ تا ۱۹ بهمن ماه امسال در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار میشود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه که جلوهای از همافزایی ۲ نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانههای دیجیتال و بازیهای رایانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیتها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ ۱۳۴