مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خبر داد؛

امدادرسانی هلال‌احمر زنجان به ۹۹ خودروی گرفتار در برف و کولاک

«موسوی» گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر به ۹۹ خودرو و سرنشینان گرفتار در برف و کولاک جاده‌های این استان امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۵۷۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ - 01February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، «سیدقاسم موسوی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بارش شدید برف و وقوع کولاک در جاده‌های استان، ۹ تیم عملیاتی با ۲۸ امدادگر و نجاتگر در جاده‌های استان موفق به امدادرسانی برای ۱۷۹ نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تصریح کرد: در عملیات‌های امدادرسانی ۲۴ نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک جاده‌های خدابنده، ابهر، خرم دره و ایجرود در مساجد اسکان اضطراری داده شدند و دو کیلو خرما نیز توزیع شد.

وی از وقوع چهار مورد حادثه جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: در این حوادث جاده‌ای ۶ نفر آسیب دیده و سه نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در این حوادث ۶ تیم متشکل از ۱۵ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به هموطنان حوادث جاده‌ای امدادرسانی کردند.

موسوی افزود: در حوادث برف و کولاک و جاده‌ای نیز ۱۲ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه خودروی نجات و کمک‌دار بکارگیری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در طرح زمستانی پایگاه‌های ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به‌صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.

موسوی ادامه داد: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر پایگاه‌های جاده‌ای، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان فعال است.

وی تصریح کرد: همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال‌احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها