۴۴ سال افتخار/ مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور وظیفه خطیری برعهده دارند

«محمدی» گفت: نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور وظیفه خطیری برعهده دارند و برای حرکت به سمت شکل گیری تمدن نوین اسلامی، چشم امید جامعه به نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ - 01February 2023

امروز نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان کشور وظیفه خطیری برعهده دارندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «سلمان محمدی» مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در اولین روز از ایام دهه مبارک فجر در مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان ستایش کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در پیروزی انقلاب، اظهار داشت: این قشر در مرحله تثبیت انقلاب نیز با حضور در جبهه‌های جنگ با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کرده و نقش‌آفرینی کردند.

وی ادامه داد: امروز هم نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان کشور وظیفه خطیری برعهده دارند و برای حرکت به سمت شکل گیری تمدن نوین اسلامی، چشم امید جامعه به نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است. در بیانیه گام دوم انقلاب هم ۴۰ مرتبه از نوجوانان و جوانان نام برده شده که نشان دهنده جایگاه مهم این قشر در آینده کشور است.

محمدی در ادامه به پیشرفت‌های رخ داده در حوزه آموزش و پرورش در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۵۷ تنها ۱۸۷ هزار مترمربع فضای آموزش در استان داشتیم که اکنون به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع رسیده است. یعنی تنها ۹ درصد فضا‌های آموزشی ما مربوط به قبل از انقلاب است و ۹۱ درصد این فضا‌ها در سال‌های پس از انقلاب احداث شده است. امروز در دورافتاده‌ترین روستا‌های استان هم مدرسه داریم و شرایطی فراهم است که همه بتوانند به تحصیل پرداخته و باسواد شوند.

محمدی وسعت فضا‌های ورزشی مدارس استان در سال ۱۳۵۷ را نیز سه هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: اکنون ۱۰۴ هزار مترمربع فضای ورزشی در مدارس داریم، یعنی تنها سه درصد سالن‌ها و اماکن ورزشی ما مربوط به قبل از انقلاب است و ۹۷ درصد این فضا‌ها در دوران پس از انقلاب ساخته شده است.

وی در پایان گفت: ۲۶ هزار فرهنگی و ۳۷۰ هزار دانش آموز استان تلاش خواهیم کرد در مسیر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری یعنی شکل گیری تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و با تمام توان در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها