۴۴ سال افتخار/ استاندار هرمزگان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۸۰ پروژه در هرمزگان به‌مناسبت دهه فجر

«دوستی» گفت: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح یا کلنگ‌زنی هزار و ۸۰ پروژه خواهیم بود که عدد تقریبا بی‌نظیری است و بیش از ۳ هزار و ۶۴ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.
کد خبر: ۵۷۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ - 01February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک ولادت امام جواد (ع)، اظهار داشت: دهه فجر برای ما همواره یک مرز و میزان بوده تا قبل و بعد از آن را بسنجیم؛ از این رو اگر شاخص‌ها در استان‌ هرمزگان را بتوانیم با سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، همین امر بزرگترین جهاد تبیین است.

وی افزود: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح یا کلنگ‌زنی هزار و ۸۰ پروژه خواهیم بود که عدد تقریبا بی‌نظیری است و بیش از ۳ هزار و ۶۴ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تاکید‌ کرد: بزرگترین پارک متانول جهان در منطقه پارسیان کلنگ‌زنی خواهد شد، در شرق استان بنا داریم یک قطب جدید پتروشیمی ایجاد کنیم و برای این امر سه نقطه در سیریک، جاسک و میناب در حال مطالعه است.

وی افزود: باید سهم ایران را از ترانزیت بین‌المللی افزایش دهیم و یک رقابتی در این حوزه داشتیم که تلاش کردیم فرآیند ۴۸ ساعته ترانزیت از گمرکات را به حدود سه ساعت کاهش دهیم که اتفاق بسیار بزرگی است و موجب می‌شود بتوانیم سهم ایران در کرویدروها را پس بگیریم.

استاندار هرمزگان بیان‌ کرد: یک جایگاه بزرگ سوخت در بندر شهید رجایی جانمایی کردیم  و تلاش داریم با این امر، زمان سوخت‌گیری خودروهای ترانزیتی را به حداقل برسانیم تا معطلی در این حوزه کاهش یابد.

دوستی عنوان‌ کرد: بندر خمیر یکی از مطالبات بود که زیرساخت‌های بندری آن در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید، ما معادن گچ قابل توجهی در استان داریم که این معادن را به دلیل اقتصادِ حمل از دست می‌دهیم و لازم بود با اصلاحاتی صادرات گچ را تسریع و تسهیل کنیم که این امر را به صورت خاص در بندر خمیر انجام دادیم.

وی ادامه داد: در عرصه بین‌المللی اتفاقاتی افتاده که می‌تواند یک فرصت باشد و باید از این طریق منافع مردم خود را تامین کنیم که در این راستا چند محموله ریلی به استان هرمزگان منتقل شده است که یکی از آن‌ها خطوط انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با بیان اینکه هرمزگان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه دوم کشور را دارد، تصریح‌کرد: در نهضت ملی مسکن عملیات آماده‌‌سازی ۱۹ شهر را در پیش داریم که در بین ۳۰ هزار واحد مسکونی ویلایی احداث خواهد شد.

دوستی عنوان‌ کرد: در بحث آموزش در این دولت تا به امروز ۲۶۸ پروژه به پایان رسانده‌ایم و هزار و ۲۲۲ کلاس درس را در این دولت آماده و تحویل آموزش و پرورش دادیم و احداث حدود هزار کلاس درس را نیز آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار