یادداشت/ هادی طوماری

چرا جوان ایرانی را باور نکنیم؟

توجه به ظرفیت جوانان، یکی از مهمترین اصول مدیریت منابع انسانی برای اعتلا و پیشرفت کشور است.
کد خبر: ۵۷۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ - 02February 2023

جوان ایرانی را باور نکنیم!؟گروه استان‌های دفاع‌پرس - «هادی طوماری» مدرس دانشگاه و روزنامه‌نگار؛ پنجمین دهه از انقلابی را گذر می‌کنیم که بنیانگذار فقید و عظیم‌الشان آن بیشترین نگاه را به ظرفیت جوانان داشته است.

زمانی که حضرت امام (ره) در قم دستگیر و به تهران منتقل می‌شدند، ماموری از ایشان سوال کرد که با کدام سربازان قصد انقلاب دارید؟ امام فرمودند «سربازان من در گهواره‌ها هستند»؛ همین خاطره کافی است تا نوع نگاه امام راحل را به نوزادانی که به سن جوانی رسیدند و با ایمان الهی انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم زدند را درک کنیم.

فرماندهان ۱۹ و ۲۰ ساله دوران دفاع مقدس، دانشمندان جوان شهید هسته‌ای، شهدای جوان امنیت و مدافع حرم بخشی از کارنامه پر زرق و برق جوان ایرانی است که نشان داده هر جا قدم گذاشته موفق بوده و در صف اول شهادت‌طلبی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار دارد.

امید و خودباوری جوان ایرانی در توسعه علوم نوین مثال‌زدنی است و رشد علمی کشور مرهون رشادت‌های دانشگاهیان جوان این مرز و بوم است.

امروز بیش از ۹۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط جوانان ایرانی اداره می‌شوند که آماری مثال‌زدنی برای تکریم پرانرژی‌ترین نسل ایرانی است، ثبت هزاران اختراع در سال فقط و فقط برگی از کتاب دستاورد‌های جوان ایرانی است.

بر ما است تا بر این جوانان ببالیم و در اداره کشور از این ظرفیت بی‌نظیر کمال بهره را ببریم، ظرفیتی خستگی‌ناپذیر، مومن و انقلابی و شاید یکی از بزرگترین ظلم‌ها بر انقلاب اسلامی همین بهره نبردن از ظرفیت مدیریت جهادی جوانان مومن و انقلابی است.

جایگاه علمی ایران در رتبه‌بندی SCImago، عضویت ایران در باشگاه هسته‌ای جهان، میزان نشریات ایرانی نمایه شده در پایگاه بین‌المللی، حضور بیش از ۵۰ دانشگاه ایرانی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان تنها و... تنها بخشی از افتخارات جوانان دانشگاهی ایران اسلامی است.

در حال حاضر بیش از یک‌چهارم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و به عنوان ظرفیتی بکر می‌توانند در تمامی سطوح کشور فعال شده و به اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی کمک چشمگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار