۴۴ سال افتخار/ نماینده خمین در مجلس:

آینده انقلاب اسلامی روشن و امیدوار کننده است

«نظری» گفت: آینده کشور روشن و امیدوار کننده است و البته در حال عبور از یک شرایط سخت هستیم.
کد خبر: ۵۷۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ - 01February 2023

آینده انقلاب اسلامی روشن و امیدوار کننده استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک،«علیرضا نظری» نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در شورای اداری استان مرکزی که همزمان با اولین روز دهه فجر در بیت تاریخی امام راحل در خمین برگزار شد، اظهار داشت: مسلما برگزاری جشن در این ایام اتفاقی مبارک است، اما در این روزها باید نقاط قوت و ضعف، دستاوردها و عملکردها و اشکالات و تلاش برای رساندن انقلاب به اهداف عالیه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این روزها فرصتی برای قدردانی از امام راحل است که در دوران تاریک و جهان دوقطبی آن زمان، پا به عرصه گذاشت و نهضتی بزرگ را به پیروزی رساند، گفت: در دورانی به پیروزی دست یافتیم که جهان با وجود دو قطبی بودن، برای جلوگیری از این پیروزی متحد شد و تمام ابزارهای خود را برای ترور، تلاش برای تجزیه و توطئه های مختلف و ... به کار گرفت تا مانع تحقق اهداف این انقلاب شود و نهضت نوپا تثبیت نشود و ایران مجددا به حافظ منافع ابرقدرت ها در منطقه تبدیل شود.

نظری با اشاره به اینکه امام راحل با یک همه پرسی، نوع حاکمیت را مشخص کردند، گفت: با وجود آنکه مردم خواسته امام راحل را قبول داشتند، اما امام خمینی(ره) تاکید داشتند که مردم باید خود انتخاب کنند و نوع حکومت را به همه پرسی گذاشتند، حتی قانون اساسی را نیز به همه پرسی گذاشتند چراکه ایشان اصرار داشتند که مردم باید در صحنه حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: امام به سال های پس از انقلاب توجه داشتند و اگر امروز پس از گذشت چهار دهه، طوفان های سهمگین قادر به جابجایی این انقلاب نیستند، به دلیل عقبه مردمی است که انقلاب را تضمین کرده است. مردم در تمام این سال های پای آرمان های انقلاب و امام راحل ایستادند و دشمنان را ناامید کردند و دشمنان آرزوی فروپاشی انقلاب را به گور بردند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده و باید قدردان این حضور در این ایام بود.

وی بر ارزیابی عملکرد انقلاب اسلامی در این دوران تاکید کرد و گفت: قانون اساسی سند انقلاب اسلامی است و عملکرد این انقلاب را باید بر مبنای قانون اساسی ارزیابی کنیم. در زمینه استقلال و امنیت کشور پیشرفت های چشمگیری داشته ایم و هیچ اراده ای فرامرزی برای این کشور تعیین تکلیف نمی کند. امروز کشورها و قدرت های جهان در ایران هیچ نقشی ندارند و با مراقبت رهبر معظم انقلاب زمینه اعمال نفوذ قدرت ها در کشور فراهم نشده است و در آینده نیز چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

وی گفت: امروز در حوزه امنیت به نقطه ای رسیدیم که غربی ها پهبادهای ایران را عامل تغییر معادلات جنگ اوکراین و روسیه می داند و اعلام می کنند که ایران است که معادلات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان را تعیین می کند و هر روز نیز فناوری ها در حوزه امنیت کشور رو به افزایش است. ما خواهان جنگ با دنیا نیستیم اما تجهیز نیروها به ابزار روز نقش بازدارندگی دارد چراکه در معادلات جهانی، گزینه اول جنگ نظامی است اما امروز نمی توانند چنین کنند به همین دلیل به دنبال اغتشاش افتاده اند.

نظری با بیان اینکه در حوزه استقلال و امنیت نمره کشور عالی است، افزود: در حوزه اقتصاد داخلی با وجود پیشرفت های حاصل شده، در برخی از حوزه ها مانند عدالت اجتماعی نمره خوبی نداریم و مجلس یازدهم با همه توان به دنبال اصلاح ریل های معیوب در حوزه اقتصادی است.

وی بزرگترین مشکل کشور در طول ۴۳ سال گذشته را کسری بودجه دانست که گاهی به ۵۰ درصد می رسد و گفت: کسری بودجه به معنای خلق پول بدون پشتوانه، تورم، فشار بر طبقات متوسط و پایین جامعه که هر سال شاهد آن بوده ایم، عدم تراز درآمد و هزینه ها که همواره تورم سالانه را به دنبال دارد، هستیم. در گزارش ۹ ماهه اول سال جاری، تمام منابع درآمدی دولت محقق شده است و تلاش بر این است که برای سال آینده به شکلی عمل شود که در آینده به ناترازی بودجه نرسیم و تورم هرساله را نداشته باشیم.

نظری اضافه کرد: در طی این سال ها یکی از عوامل نارضایتی مردم، حقوق های نجومی بود که در دو سال اخیر رهبر انقلاب بر رفع این معضل تاکید کردند. اختلاف حقوق بین حداقل و حداکثر در قانون ۲۵ برابر دیده شده بود اما در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای اولین بار مصوب شد که حداقل و حداکثر حقوق به ۷ برابر کاهش یابد و تمام حقوق های بالای حدود ۳۹ میلیون تومان منحل شد و همه حقوق ها در سامانه جامع بارگذاری شد تا قابل رصد و کنترل باشد.

وی در خصوص فرزندآوری و جوانی جمعیت اظهار کرد: بارها مقام معظم رهبری بر تشکیل خانواده، فرزندآوری و ... تاکید داشتند، در مجلس شورای اسلامی قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت تصویب شد و ۱۲ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه امسال رقم قرار داده شد تا افرادی که ازدواج می کنند از حمایت برخوردار شوند و مجلس برای اصلاح شرایط اقدام کرد.

نظری تصریح کرد: درطول عمر مجلس یازدهم تلاش شد که مطالبات مقام معظم رهبری و مردم که در مجالس گذشته به آنها بی توجهی شده است مدنظر قرار گیرد و ریل گذاری ها اصلاح شود اما این اقدامات تا امروز در زندگی مردم قابل لمس نیست و آثار این تصمیمات اساسی و اصلاح ریل های معیوب کشور هنوز در سفره مردم ننشسته است. اگر مردم مشکل مسکن دارند و ۸۰ درصد درآمد یک خانواده صرف هزینه های مسکن می شود به دلیل زمانبر بودن تاثیر این اصلاحات است. امروز در کشور قانون جهش مسکن در حال اجراست و برخی عقب ماندگی ها مربوط به گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید براساس واقعیت ها عملکرد را ارزیابی کنند، افزود: دولت باید از زیر صفر و تسویه ۸۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه در سال کار را شروع می کرد. هر ساله ۲.۵ درصد به مصرف آرد کشور اضافه می شد و هر ماه مصرف ۷۴۰ هزار تن آرد در کشور را شاهد هستیم، اما با اعمال یارانه ها میزان مصرف ۱۲۰ هزار تن کاهش یافته است و ماهانه ۶۲۰ هزار تن آرد در کشور مصرف می شود. با اجرای مرحله دوم این طرح، مصرف آرد در کشور به ۵۰۰ هزار تن می رسد هرچند که هنوز ۱۲۰ هزار تن هدررفت آرد در کشور وجود دارد.

نظری با بیان اینکه بخشی از منابع کشور به دلیل وجود حفره ها از دست می رود، گفت: آینده کشور روشن و امیدوار کننده است، البته در حال عبور از یک شرایط سخت هستیم ولی با اصلاح ریل های معیوب و تلاش مجلس و اخذ گزارشات از ادارات در آینده حفره ها بسته و کشور از شرایط سخت عبور می کند. بابت مشکلات گوشت بیش از ۳۰۰ هزار تومانی، کمبود مسکن و ... شرمنده مردم هستم، اما این مشکلات ناشی از کم کاری های گذشته است که روی دست دولت سیزدهم و مجلس یازدهم باقی مانده است و بسیاری از اقدامات را به مذاکرات گره زدند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی مامور بودند که سند ۲۰۳۰ را در کشور اجرایی کنند اما حاضر نبودند که سند تحول آموزش و پرورش را اجرایی کنند، با اینهمه امید است که در آینده این کمبودها جبران شود.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها