۴۴ سال افتخار/

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت

آیین اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت، ظهر امروز در خراسان شمالی برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ - 02February 2023

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، آیین اختتامیه جشنواره‌ استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت همزمان با دهه مبارکه فجر و ولادت امام علی (ع) امروز (پنجشنبه) با حضور سرتیپ دوم ستاد «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی، جمعی از اساتید، شاعران و اهالی فرهنگ در سالن اجتماعات تامین اجتماعی استان برگزار شد.

سرتیپ دوم ستاد «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی در این نشست ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام علی (ع)، اظهار داشت: شعر، در ادوار مختلف نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ عامه داشته و پایه و اساس و مرجعی است که می‌تواند راهگشای جریان‌های فکری بشر باشد. 

وی ادامه داد: بیان حماسه دفاع مقدس و ایثارگری مردان سلحشور این سرزمین در طول هشت سال از زبان شعر ماندگارتر و اثرگذار تر است چون با آهنگی دلنشین و زیبا قلم می زند و فقط در قالب شعر است که این حماسه جاوید بر لوح زرین تاریخ برای آیندگان درخشان می ماند.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر دفاع مقدس سبب هويت‌بخشی به فعاليت‌ شعرای استان خواهد شد، افزود: شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع‌مقدس، فعال‌سازی و تقويت جريان توليد شعر مقاومت و تقویت انجمن‌های ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

در این مراسم ضمن قدر دانی از شعرایی که با موضوعات مطرح شده در این جشنواره شرکت کرده بودند در بین ۷۲ اثر واصله از برگزیدگان با لوح تقدیر و کارت هدیه تقدر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار