۴۴ سال افتخار/ یادداشت

تشكيل پليس اسلامی ارزشمندترين محصول انقلاب اسلامی ۵۷ است

یکی از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی شكل‌گيری مولودی به نام «پلیس اسلامی در انقلاب ۵۷» است كه با نيروی پليس قبل از انقلاب تفاوت بسیار دارد و تفاوت اساسی آن هم در مردمی بودن و پيروی از دستورات دينی است.
کد خبر: ۵۷۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ - 09February 2023

تشكيل پليس اسلامی ارزشمندترين محصول انقلاب اسلامی 57 استگروه استان‌ها دفاع‌پرس - سردار «سید محمدرضا میرحیدری» فرمانده انتظامی استان اصفهان؛ پليس اسلامی كه به بركت انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ تشكيل شد، با پليس قبل از انقلاب تفاوت‌های بسياری دارد و تفاوت اساسی آن هم در مردمی بودن و پيروی از دستورات دينی است كه با دارا بودن همين ويژگی‌ها توانست در طول ۴۴ سال از عمر انقلاب امنيت وصف ناپذيری را به مردم ایران هديه كند.

در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی ايران ضمن تبريک اين ايام توجه شما را به يک نكته اساسي جلب می‌كنم و آن شكل‌گيری مولودی به نام «پلیس اسلامی در انقلاب ۵۷» است كه با نيروی پليس قبل از انقلاب تفاوت بسیار داشت و تفاوت اساسی آن هم در مردمی بودن و پيروی از دستورات دينی است.

پليس پس از انقلاب به دليل دارا بودن همين ويژگی‌ها بحران‌های بزرگی از کودتای نوژه، درگیری‌های مسلحانه منافقان، ایجاد تفرقه و فتنه در کردستان، خوزستان، آذربایجان و شمال کشور ، جنگ ۸ ساله، فتنه های ۷۸، ۸۸ و ... تحریم‌های ظالمانه و صدها توطئه و دسیسه دیگر را پشت سر گذاشت اما ثابت قدم ايستاد و نگذاشت خللی به نظام و امنيت و آرامش مردم وارد شود، در حالی‌كه تمام نيروهای نظامی و انتظامی قبل از انقلاب با همه تجهيزات و امكانات نتوانستند رژيم را در برابر اعتراضات مردمي حفظ كنند.

پليس پس از انقلاب به دليل داشتن روحيه انقلابی و مردمی بودن از صحنه‌های بزرگی كه هر كدام از اين صحنه‌ها ممكن بود نظام را به خطر بياندازد به سادگي عبور كرد. به طوری كه ما در هيچ‌كدام از صحنه‌های بحرانی از ارتش استفاده نكرديم و تنها از نيروهای پليس و كنترل انتظامی بهره جستيم. در حالی كه اين بحران‌ها چه بسا بيشتر از اعتراضات مردمی پيش از انقلاب بود كه به شورش‌های مسلحانه ضد انقلاب‌ها به صورت همزمان در سه استان كشور در اوايل پايه‌گذاری جمهوری اسلامی به عنوان نمونه‌ای از اين بحران‌ها می‌توان اشاره كرد.

در اينجا به اين نتيجه می‌رسيم كه عده و عُده، تجهيزات و حمايت ابرقدرت‌ها و دولت‌های غربی هيچ‌كدام در حفظ نظام‌ها و حكومت‌ها كارساز نيستند زيرا در نظام اسلامی خود می‌بينيم كه در ابتدای تاسيس انقلاب اسلامی نه دولت‌های غربی از ما حمايت كردند، نه تجهيزات نظامی فراوانی داشتيم و نه از وجود افسران ارشد و كار كشته داخلی و خارجی بهره‌مند بوديم بلكه فقط و فقط با اتكاء به خداوند و حمايت مردم كشور توانستيم نظام نوپای خود را حفظ كرده و امروز از برکت خون شهدا و تکیه بر خودباوری چهل و چهارمین سال پيروزی خود بر نظام وابسته خارجی را جشن می‌گيريم.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حافظ، جان و مال و ناموس مردم است و يكی از امين‌ترين نهادها در نظر مردم و مسئولان به شمار می‌آيد. زيرا افرادی كه در اين نيرو مشغول به كار هستند به شغل خود به عنوان يك جايگاهی برای کسب درآمد نگاه نمی‌کنند بلکه این جایگاه را به عنوان فرصتی گرانبها برای خدمت کردن به مردم می‌دانند.

امروز در پلیس جمهوری اسلامی ایران به موقع نماز خواندن، تلاوت قرآن كريم، عمل به دستورات دينی، احترام به زيردست، به موقع سر كار آمدن، احترام به مردم، شرکت در مراسم‌های مذهبی و ياواره‌های شهدا، ارزش محسوب می‌شود.

از همه مهمتر آن چيزی كه پليس پس از انقلاب را از پليس ديگر كشورها و پليس قبل از انقلاب متمايز می‌كند مردمی بودن است و همين مردمی بودن است كه باعث شده تا مردم هميشه و در تمام ماموريت‌ها پشتيباني كرده و در تمام صحنه‌ها و بحران‌ها به ياری اين نيروها بشتابند.

اكنون ۴۴ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و در تمام اين سال‌ها مردم هوشيار و با شعور ايران همواره به ندای رهبر خود لبيک گفته و در صحنه‌هایی چون جنگ، انتخابات، راهپيمایی‌ها و ... حضور يافته و با حضور حماسی خود مانع از دست اندازی‌ها و تجاوزات دشمن شدند و حقيقتاً امنيتی كه در جايی‌جای اين ميهن وجود دارد حاصل فداكاری‌ها و از خودگذشتگی‌های مردم در حفظ و حراست از نظام اسلامی از ابتدای تاسيس تاكنون است.

دشمنان انقلاب اسلامی هرچند که دست از دشمنی خود بر نداشته‌اند اما از مواجهه رو در رو با ملت ايران نااميد شده و با راه انداختن جنگ نرم، جنگ شناختی و ترکیبی تضعيف روحيه انقلابی جوانان ما را هدف گرفته‌اند غافل از اينكه جوانان بصیر و هوشیار اين مرز و بوم فرزندان همان خمينی كبير هستند كه اول انقلاب جان خود را نثار كردند و هم در راه اعتلای ميهن از هيچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. آنان با مردم و مسئولان نظام هم پيمان شده‌اند تا زمان برافراشته شدن پرچم عدالت و برچيده شدن ظلم و فساد در جهان از پای ننشينند و قطعاً با اقتدار تمام دشمن را در اين جنگ نيز مايوس خواهند كرد.

بدون شک موفقيت‌های چشمگيری كه در ۴۴ سال از عمر پر بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حاصل شده نتيجه مردمي بودن و ارتباط صميمانه مردم و مسئولان با هم بوده است و اگر مشاركت و حضور حماسی مردم در صحنه‌های مختلف نبود، رسيدن به جايگاه رفيع در منطقه و جهان و امنيت و آرامش حاكم در شهرها و روستاها دور از ذهن بود. پس برماست كه برای حفظ و ارتقای جايگاه خود همواره به توصيه معمار کبیر انقلاب اسلامي حضرت امام خمينی (ره) در خصوص حفظ وحدت كلمه و پشتيبانی از ولی فقيه توجه کنیم و مطمئن باشيم كه خداوند متعال ما را در استمرار اين راه به سوی قله‌های شرافت و سربلندی يار و مددكار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها