مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

مقاله نقش شهربانی استان مرکزی در دفاع مقدس رونمایی شد

سرهنگ کریمی گفت: مقاله نقش شهربانی استان در دفاع مقدس که به همت جمعی از پیشکسوتان و اساتید دانشگاه درذیل دانشنامه دفاع مقدس تهیه شده رونمایی شد.
کد خبر: ۵۷۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱ - 02February 2023
مقاله نقش شهربانی استان مرکزی در دفاع مقدس رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (پنجشنبه) در آیین رونمایی از مقاله نقش شهربانی استان در دفاع مقدس اظهار داشت: در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس تهیه مقالات تخصصی از نقش ادارات‌ و اماکن در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نقش مهم شهربانی این مهم در دستور کار قرار گرفت.
 
سرهنگ کریمی افزود: جمعی از پیشکسوتان ، فرماندهان دفاع مقدس و اساتید برجسته برای جمع آوری نقش شهربانی استان طی جلسات مستمر و فشرده گرد هم آمدند و خوشبختانه کار قابل تقدیر و جامعی گرد آوری شد که امروز مقاله آن رونمایی شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: شهربانی استان مرکزی در سال ۱۲۸۵ همزمان با شهربانی کل کشور تاسیس شد و بعد از انقلاب اسلامی ماموران شهربانی با حضور در جمع مردم با انقلاب اسلامی اعلام همبستگی کردند و استان مرکزی رزمندگان شاخصی در شهربانی دارد که نقش آنها در حماسه های آن دوران بسیار برجسته است.
 
وی خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس بیش از ۹۳۹ تن از کارکنان شهربانی به جبهه اعزام شدند که ۱۷ نفر از آنها به شهادت رسیدند و شهیدان موسی عزیز آبادی، مسلم میرطیبی، محمدرحیم میرطیبی، یوسفعلی دوست محمدی، سعید رضایی عراقی، محمدجواد داودابادی، عزت الله ملکی سنجانی و مجتبی محسنی از شهدای شاخص شهربانی استان هستند و هرکدام کارنامه درخشانی دارند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار