فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

شهدا درس مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان را به مردم ایران آموختند

سردار رفیعی آتانی گفت: شهدا در عملیات کربلای 5 به همه مردم ایران آموختند که با ایمان به خدا، مقاومت و ایستادگی می‌توان دشمنان را شکست داد و آنها را نابود کرد.
کد خبر: ۵۷۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲ - 02February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، به مناسبت بزرگداشت ایام‌الله دهه‌فجر، یادواره شهدای بهمن ماه قزوین و حومه با حضور مسئولان استانی از جمله «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام «غلامحسن شهسواری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، «عباس کاظمی» فرماندار شهرستان قزوین و مردم شهیدپرور قزوین به ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

در این یادواره، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اظهار داشت: هر گرامیداشت ۲۲ بهمن یا دوازدهم بهمن ماه شروع یک اتفاق جدید است و با درس‌گیری از مناسبت‌ها، می‌توان به موفقیت دست یافت.

وی با اشاره به واقعه عاشورا افزود: رزمندگان، جانبازان و شهدا با تمسک به فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت توانستند انقلاب اسلامی به پا کنند، حکومت طاغوت را برهم شکنند و در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمنان به پیروزی دست پیدا کنند به همین دلیل این فرهنگ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به عملیات کربلای ۵ گفت: این عملیات چهارم دی ماه آغاز شد و نوزدهم دی ماه به پایان رسید و در این مدت 15 روز، بیش از 70-80 نبرد انجام شد، در این مدت رزمندگان مقابل دشمنان کم نیاوردند و دشمنان را ناکام گذاشتند.

رفیعی‌آتانی افزود: در این لحظات امام خمینی(ره) پیروزی رزمندگان را مقابل دشمنان به خوبی پیش‌بینی می‌کرد و معتقد بود که رزمندگان اسلام چنان سیلی به صدام خواهند زد که هیچ‌گاه فراموش نکنند و همین‌طور هم شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: شهدا در این عملیات به همه مردم ایران آموختند که با ایمان به خدا، مقاومت و ایستادگی می‌توان دشمنان را شکست داد و آنها را نابود کرد.

وی به قطعنامه 598 اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در خصوص این قطعنامه فرمود اگر بگوییم قطعنامه 598 با ایستادگی و نبرد رزمندگان در کانال پرورش ماهی بسته شد حرف گزاف نزدیم، همین مطلب بیانگر اهمیت عملیات کربلای 5 است.

این مقام مسئول افزود: قطعنامه 598 اولین و آخرین قطعنامه نبود بلکه بیش از 12 قطعنامه نوشته شد که بندهای هر یک از قطعنامه‌ها متفاوت بود و هر جا که خوب عمل کردیم هر بندی از این قطعنامه به نفع ایران نوشته شد و هر کجا که ضعیف عمل کردیم به ضرر ایران نوشته می‌شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: برجام خوب است و ایران تمایل دارد با همه مردم دنیا گفت‌وگو کند اما از نقطه ضعف وارد مذاکره با دشمنان نخواهد شد بلکه باید قوی به پای میز مذاکره با دشمنان رفت.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان با کمترین تلفات به عمق خاک عراق رسیدند در همین جا زبان دشمن نرم شد و اذعان کردند مملکتی که ۲۰۰ متر به خاک دشمن بیاید به این کشور زور نمی‌توان گفت.

رفیعی‌آتانی افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس به قدری خوب عمل کردند که دشمنان به ایران التماس کردند که جنگ را تمام کنند، امروز هم مردم ایران همانطور که در این دوران دشمنان را پشیمان کردند باز هم آنها را پشیمان خواهند کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: مردم ایران مرد میدان هستند و انتقام شهدا را به تاسی از فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت، بسیج و مقاومت از دشمنان  خواهند گرفت و روزهای خوشی را برای کشور رقم خواهند زد.

در این یادواره، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر ۸ و ادامه کربلای ۵ گرامی داشته شد.

همچنین والدین شهدا که طی بهمن ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند، یاد و خاطره آنان همزمان با این یادواره گرامی داشته ‌شد.

مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدای بهمن ماه قزوین و حومه جهت شرکت در مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای قزوین حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه و گلباران مزار شهدا، با آرمان‌های آنان تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار