۴۴ سال افتخار/ در مراسمی با حضور مسوولان بنیاد شهید؛

مزار شهدای ادیان توحیدی عطرافشانی و گلباران شد

هفدهمین آیین ملی عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی عصر روز پنج شنبه ۱۳ بهمن در آرامستان زرتشتیان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ - 03February 2023

مزار شهدای ادیان توحیدی عطرافشانی و گلباران برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هفدهمین آیین ملی عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی عصر روز پنج شنبه ۱۳ بهمن با حضور مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران، رهبران و پیگلباران شد.

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ابلاغ سلام دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدای ادیان توحیدی، وحدت همه ادیان در دفاع از ارزش‌های انقلاب را از ویژگی‌های مهم دوران پیروزی ملت در برابر نظام ستم‌شاهی و در ادامه دوران دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: حضور مقام معظم رهبری در منزل شهدای ادیان توحیدی به منظور پاسداشت مقام این شهیدان حجت را برهمگان تمام کرد و امروز این مراسم با شکوه در همین راستا برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ایثار و از جان گذشتگی بزرگ مردان ادیان الهی در دفاع از این کشور را تا همیشه به عنوان سند افتخار از آن یاد می‌کند، تصریح کرد: تقدیم بیش از ۸۰۰ شهید، جانباز و آزاده سرافراز توسط پیروان ادیان توحیدی، سندی محکم بر تأیید همبستگی و اتفاق آراء در حفاظت و صیانت از ایران باشکوه و سربلند است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: امروز و همزمان در شهرستان‌های استان تهران مزار بیش از ۸ هزار و پانصد شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس عطرافشانی و گلباران می‌شود.

محسن نایبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران نیز در این مراسم با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، جانبازان و آزادگان سرافراز و خیر مقدم به رهبران، نمایندگان و پیروان ادیان الهی گفت: پیروان ادیان الهی در تمام طول دوران انقلاب و حوادث پس از آن در کنار مردم مسلمان ایران حماسه‌ها ساختند و این در حالی بود که هیچ اجباری در این امر نبود و شهدای شما با احساس تکلیف برای دفاع در برابر هجوم دشمنان ایستادند و این مراسم بزرگداشتی بر این حماسه‌ها است.

وی افزود: امروز ملت ایران با یک جنگ تمام عیار ترکیبی که توسط بدخواهان و دشمنان این نظام رقم خورده مواجه شدند و هدفشان نه مذهب و آیین و مسلک بود، بلکه تمام ظرفیت‌های خود را برای ایستادن در برابر نظام به کار گرفتند تا استقلال، وحدت و یکپارچگی این کشور را از هم بپاشند، در تجمعاتی که در سایر کشور‌ها برپا کردند همه دیدند که دشمن به دنبال ضربه زدن به استقلال این کشور است، امروز ایران قوی و مستقل خاری در چشم بدخوان و استکبار جهانی است.

معاون استاندار تهران با اشاره به فتوای امام راحل (ره) مبنی بر دفاع از کشور در برابر هجوم دشمن و پاسخ مثبت ملت ایران به این فتوا بیان داشت: امروز نیز وظیفه ما لبیک به ندای رهبری معظم انقلاب برای جهاد تبیین است و امروز وظیفه همه ملت ایران با هر دین و آیینی تبیین دستاورد‌های نظام و انقلاب است.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان روبن گیور گیزیان، داریوش شهزادی، جهانبخش نمیرانیان، ژوزف شاهانیان، فریبرز موریم و چارلیس گیور گیزیان با اهدای لوح سپاس و تندیس ایثار تجلیل شد.

در پایان این مراسم مسئولان لشکری و کشوری و رهبران و پیروان ادیان توحیدی با نثار گل به مقام شامخ شهدای ادیان الهی ادای احترام کردند و همزمان بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران مزار شهدا را گلباران کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار