معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

بهره مندی عادلانه مردم از سبد سلامت/ نگاه ویژه به مناطق محروم

رحیمی گفت: به دنبال فراهم سازی شرایط ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق کم برخوردار هستیم.
کد خبر: ۵۷۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ - 03February 2023

بهره مندی عادلانه مردم از سبد سلامت/نگاه ویژه به مناطق محرومبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «بهروز رحیمی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در چهار دهه اخیر، گام‌های بلندی در مسیر ارتقای سلامت برداشته است، اظهار داشت: وزارت بهداشت در تمام فعالیت‌های خود رویکرد عدالت محوری را دنبال می‌کند و اولویت آن ایجاد دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و بهره‌مندی عادلانه مردم از سبد سلامت است.

رحیمی با بیان اینکه هدف از مولدسازی اموال مازاد دولت تسریع در پیشرفت کشور است، افزود: نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به بودجه حوزه سلامت برای ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در اقصی نقاط کشور ضروری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت رفع مشکلات بهداشت و درمان مناطق محروم را در دستور کار دولت و وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: به دنبال فراهم سازی شرایط ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق کم برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه دستاورد‌های افتخارآمیز نظام سلامت بعد از انقلاب اسلامی در حافظه تاریخی مردم باقی خواهد ماند، محرومیت‌زدایی را یکی از اهداف دولت عنوان کرد و افزود: باید توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت داشته باشیم و نظام شبکه را که یکی از ارکان اصلی نظام سلامت است، تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در پیش نویس برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت تلاش شده است در همه زمینه‌های حوزه بهداشت و درمان چابک سازی اتفاق بیافتد، گفت: بهبود و سرعت بخشی در ارائه خدمات، به خصوص حوزه بهداشت مانند احیای نظام شبکه، نظام ارجاع، پزشک خانواده، تأمین به‌موقع دارو برای مردم و…، باید در حوزه سلامت با دقت مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

وی با تأکید بر این نکته که پایداری خدمات سلامت در کشور باید در برنامه هفتم توسعه به‌خوبی دیده شود، اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه باید به نحوی تدوین و برنامه ریزی شود که بار هزینه‌های بهداشتی و درمانی از دوش مردم برداشته شده و در اقصی نقاط کشور دسترسی به حوزه‌های مختلف نظام سلامت ممکن باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار