سخنگوی جنبش جهاد اسلامی:

ملت‌های اسلامی مخالف هرگونه رابطه با اشغالگران هستند

سلمی بامداد جمعه در واکنش به تلاش خارطوم برای سازش با رژیم صهیونیستی گفت: ملت‌های اسلامی مخالف هرگونه رابطه با اشغالگران هستند.
کد خبر: ۵۷۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ - 03February 2023

ملت‌های اسلامی مخالف هرگونه رابطه با اشغالگران هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فلسطین الیوم، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: برای حکام کشوری عربی در جایگاه سودان، ملت، احزاب، فرهیختگان و نخبگان سیاسی آن ننگ است که افراط گرا‌ها و فاشیست‌های صهیونیستی که قدس و فلسطین را اشغال کردند قدم به خاک آن گذارد.

سلمی افزود: ما کاملاً مطمئن هستیم که عادی سازی تنها حکام را نمایندگی می‌کند و ملت‌ها عادی سازی و هرگونه رابطه با موجودیت صهیونیستی را رد می‌کنند.

پیش‌تر منابع خبری گزارش کرده بودند که «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در راس یک هیات وارد خارطوم شد و با رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب پس از بازگشت از سودان مدعی شد که این رژیم با خارطوم برای عادی سازی روابط به توافق رسیده است.

از سوی دیگر «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان مدعی شد که از سفر کوهن و هیأت همراه به این کشور اطلاعی نداشته است.

همزمان با مذاکرات جاری با طرف سودانی یک منبع سیاسی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در این مرحله به دنبال حرکت به سمت دستیابی به توافقات عادی سازی روابط با کشور‌های دیگر است که از جمله آن‌ها موریتانی و اندونزی هستند.

این منبع تاکید کرد که در این خصوص ۷ یا ۸ کشور عربی و اسلامی وجود دارند که امکان پیوستن آن‌ها به توافقات آبراهام وجود دارد.

سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ از اراده خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن در چارچوب توافقات با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خبر داد که البته حذف نام این کشور از لیست سیاه کشور‌های حامی تروریسم واشنگتن را شرط حرکت در این مسیر اعلام کرد.

پیوستن خارطوم به توافقات آبراهام مساله جدیدی نیست؛ چرا که این مساله در مکالمه تلفنی میان ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ مورد اشاره قرار گرفت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار