۴۴ سال افتخار/ مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران عنوان کرد؛

ترویج گفتمان ایثار و شهادت شاخص‌ترین برنامه صدا و سیمای مازندران

«ابراهیمی» با بیان اینکه ترویج گفتمان ایثار و شهادت شاخص‌ترین برنامه صدا و سیمای مازندران بوده است، گفت: صدا و سیما همه یادواره‌های استان را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ - 03February 2023

ترویج گفتمان ایثار و شهادت شاخص‌ترین برنامه صدا و سیمای مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «هادی ابراهیمی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران امروز در آئین افتتاحیه پروژه‌های فنی صدا و سیما مازندران، با بیان اینکه در ۱۷ مهر ۱۳۴۹ این مرکز با یک فرستنده رادیویی کار خود را آغاز کرد و ساری و حومه را پوشش قرار می‌داد، اظهار داشت: در سال ۱۳۵۰ با یک فرستنده کم قدرت سیمای مازندران افتتاح شد و در سال ۱۳۵۴ چند تا فرستنده پرقدرت رادیویی و تلویزیونی به مرکز اضافه شد و اوج آن را در بعد از انقلاب شاهد بودیم.

وی افزود: در سال ۱۳۶۴ برنامه‌های صدا و سیما از طریق سیستم آنالوگ مخابره می‌شد و در سال ۱۳۷۶ شبکه استانی صدا را با هشت ساعت برنامه افتتاح کردیم و یک سال بعد هم شبکه استانی سیما را راه اندازی کردیم و امروز جزو مراکز اول کشور هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه چند فرستنده رادیویی در لاریجان، خزرآباد، چالوس و چندین ایستگاه تلویزیونی در ساری، سوردار و نمک آبرود داریم به راه اندازی آپلینگ و قرار گرفتن تمام برنامه‌های صدا و سیما روی آپلینگ ماهواره اشاره کرد و ادامه داد: مخاطبان استان و سراسر کشور و در خارج از کشور برنامه‌ها را از این طریق دریافت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: نگاه ما بر این بوده که جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در استان معرفی کند و شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ و خرده فرهنگ‌ها و فولکلور و موسیقی در استان مازندران قابلیت‌های اقتصادی و اجتماعی و معرفی چهره‌های نخبه و شاخص و پوشش مناسب‌های فرهنگی و علمی از دیگر اهداف ما بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه صدا و سیمای استان توانست یک همگرایی خوبی را در استان  بوجود بیاورد، گفت: تلاش بر محتوا محور بودن برنامه‌ها بوده و در تحولات سیل، کرونا و... مرجعیت خود را حفظ کرد و خط سبز‌ها به جای خط قرمز‌ها جایگزین کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به ذائقه‌ها بوده و در راستای ایثار و مقاومت، سبک زندگی و اندیشه امامین انقلاب تلاش می‌کنیم، اذعان داشت: این رسانه توانست جریان ساری را در استان با استفاده از ظرفیت‌های محتوابی در هیئت‌های اندیشه ورز و جبهه فرهنگی انقلاب داشت به دست بیاورد.

ابراهیمی ضمن تقدیر از سردار «مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و سردار «ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در راستای فضایی که در راستای ترویج گفتمان ایثار و شهادت در استان بوجود آمده است، گفت: این استان به عنوان پایتخت یادواره‌های شهدای استان مازندران محسوب می‌شود و همه یادواره‌ها را صدا و سیما پوشش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه در ایام کرونایی هم یادواره‌های شهدا را به صورت استودیویی برگزار کردیم، عنوان کرد: یاد و خاطره شهیدان تبریزی و لقمانی دو شهید رسانه استان را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار