۴۴ سال افتخار/ نماینده ولی فقیه در مازندران:

نظام مقدس نمونه‌ای از حکومت عدل علی (ع) است

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب بزرگی است، گفت: نظام مقدس نمونه‌ای از حکومت عدل علی (ع) است.
کد خبر: ۵۷۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ - 04February 2023

نظام مقدس نمونه‌ای از حکومت عدل علی (ع) استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌‎الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم جشن میلاد امیرالمومنین علی (علیه السلام) و آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب استان، اظهار داشت: امروز روزی بسیار باعظمت است و بهترین هدیه خداوند نصیب بشر شده و آن هم وجود نازنین مولودی به نام حضرت علی (ع) است که در کعبه خانه خدا متولد شده اسمش هم مشتق از اسم خداست.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به نقش برجسته امام علی (ع) در تحکیم دین اسلام و پیروزی در جنگ‌های سخت و سنگین مشرکان و منافقان یهود و نصاری علیه پیغمبر اسلام، افزود: ایشان بعد‌ها به امامت نائل شده و در غدیرخم جانشینی او توسط پیامبر اکرم رسما اعلام شده است، ما مفتخریم که خداوند چنین هدیه‌ای را به بشریت داده، دنیا بدون علی (ع) ظلمانی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تبریک این روز، گفت: امیدواریم بتوانیم راه علی (ع) را با همان شجاعت و پاکی ادامه بدهیم و این نظام مقدس که نمونه‌ای از حکومت عدل علی (ع) است را به‌خصوص در یوم الله ۲۲ بهمن یاری کنیم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: امیدواریم از این نظام مقدس در مقابل دشمنانی که می‌خواهند این نظام را بشکنند و به قول خودشان تغییر رژیم بدهند همچون نسل‌های گذشته حمایت کنیم، ۲۲ بهمن فقط سرنگونی شاه و رهبری امام نیست دگرگون شدن یک فرهنگ و تفکر است، فرهنگی که ذلت، انفعال، بی دینی و لاابالی گری و ... را ترویج می‌کرد و نوکر اجانب بود دگرگون شده و به‌جایش فرهنگ عزتمدار، دین‌خواه، آزاد، خادم مردم، ایستاده در نقابل زورگویان عالم و حامی از مستضعفان جهان یا همان فرهنگ اسلام ناب محمدی آمده است.

امام جمعه ساری همچنین خاطرنشان کرد: انقلاب انقلابی بزرگ است، اگر ما برای شخص امام صد‌ها شعار بدهیم، اما از فرهنگ انقلاب اسلامی و امام همچون پاکدستی، دغدغه مندی، رعایت احکام دین، بصیرت، هوشیاری، بیداری و حماسه و ... در زندگی‌مان خبری نباشد، یعنی بهره‌ای از انقلاب نبردیم، همچنین توجه به ائمه و قرآن، اینکه قرآن در خانه باشد جلدش زرین باشد، اما قرائتی در کار نباشد از تقوا و فرهنگ قرآن خبری نباشد چه فایده‌ای دارد؟

این مسئول ادامه داد: اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی باید در دل و جانمان قرار بگیرد، برای این مهم نیاز است که شاگردی امام زمان (عج) را کرده باشند و به لباس این بزرگان ملبس باشند، درس دین، مقاومت و تقوا بخوانند و به مردم بیاموزند.

وی اعلام کرد: افتخار داریم که امروز جمعی از شاگردان امام صادق (ع) به لباس دین و اهل بیت (ع) ملبس میشوند، موفق بودنشان در گرو درس خواندن و آشنایی با احکام دین و اولا مراقبت از نفس خودشان است، باید تعهد و تدینشان در کنار علم و دانششان برجسته باشد تا بتوانند اعتماد اجتماعی کسب کنند و براساس آن حرفشان خریدار داشته باشد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: این لباسی که ما پوشیدیم صد‌ها احترام، صلوات و سلام و دعای خیر در آن است تعداد محدودی بی احترامی هم در آن است، ما باید به استقبال همه برویم و برای همه چیز آماده باشیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: در این اغتشاشات همه توهین‌ها متوجه شخص رهبر معطم انقلاب بود، در فتنه ۸۸ توهین به عکس امام، در زمان لیبرال‌ها هم همین، امام فرمودند اگر توهینی به من و عکسم شود راضی نیستم کسی دفاعی کند، ما هم باید اینطور باشیم، لباس دین مشتری زیادی دارد احیانا ممکن است بدخواهان غافل یا فریب خورده از بیرون نیز داشته باشد.

این مسئول گفت: اتفاقا فرصت‌هایی که در دل همان توهین‌ها هست شاید زیاد باشد برخورد با سعه صدر دیدگاه‌ها را تغییر می‌دهد، اخلاق و تقوای اسلامی فطرت منفی گرا‌ها را هم درست می‌کند، باید سعه صدر داشته باشیم، همه جا این لباس مقدس را برتن کنیم نه اینکه در مواقع توهین‌ها لباس را از تن به‌در کنیم، خوشبختانه طلاب بامتانت و بافرهنگ داریم که مایه افتخار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها