۴۴ سال افتخار/ یادداشت

«پ» مثل پدران بی‌ادعا و دلاورمردان افتخارآفرین

سلام بر مردان بی‌ادعایی که آسایش و آرامش در کنار همسر و لذت بردن از بزرگ شدن فرزند را رها کرده و به آرامشی طولانی‌تر اندیشیدند، پدرانی که عمق اندیشه و عشقشان عمیق‌تر از عمق اقیانوس‌ها بود و سینه‌هایشان مالامال از عشق به خانواده و فرزند، اما عشقی بزرگ‌تر را برگزیدند و فراق همسر و فرزند را انتخاب کردند.
کد خبر: ۵۷۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 04February 2023

«پ» مثل پدران بی‌ادعا و بزرگ‌مردان افتخارآفرینگروه استان‌های دفاع‌پرس - «لیلا لیمویی»؛ سیزدهم رجب المرجب، خجسته زاد روز باسعادت پدر امت اسلامی، مولی‌الموحدین حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرصتی برای پاسداشت مقام والای پدر است؛ مقامی که آنقدر رفیع است که رسول خدا فرمود؛ «دعاء الوالد لولده کدعاء النّبی لأمّته؛ دعایى که پدر براى فرزند کند مانند دعایی است که پیغمبر براى امت خود می‌کند».

امروز روز پدر است روز مردانی که عاشقانه و شجاعانه تا آن سوی مرزها رفتند و با اهدای خون پاک و مقدس‌شان اجازه ندادند معجر از سر ناموس مسلمانی کشیده شود، همان مردان بی‌ادعایی که پدر بودند اما طعم پدر شدن را نچشیدند، بزرگمردانی که که فرزند خود را ندیدند و نام پدر را از زبان کودک خود نشنیدند.

قاب عکس، انگشتر، ساعت مچی، پلاک، سنگ مزار و لباس‌های به جا مانده، چیزهایی است که برای فرزندان شهدا تداعی کننده مفهوم پدر است، پدرانی که حسرت دیدارشان هنوز هم بر دل سوخته فرزندانشان بر جای مانده و جای خالشان با هیچ چیز، پرشدنی نیست و تنهاقاب عکس پدر مرحم دل مجروح‌شان است.

غم‌هایشان زمانی شروع شد که برای اولین بار کلمه بابا را تکرار می‌کنند و مادر با چشمانی اشکبار نگاه پرمهرش را از فرزند می‌گیرد؛ سخت‌ترین لحظه زندگی‌شان همان زمانی بود که باید با دستان کوچکشان کلمه بابا را مشق می‌کردند اما بابایی را ندیده و مفهوم جمله «بابا آب داد» برایشان هیچ مفهومی نداشت.

از کودکی به آن‌ها گفته‌اند که پدرشان یک قهرمان است، قهرمانانی که در مکتب مولای متقیان پرورش یافته و در راه انقلابی که ریشه در مکتب اسلام داشت جان خود را از دست دادند و در طبق اخلاص گذاشتند و جاودانه شدند، وقتی بزرگ شوند می‌فهمند پدرشان چه کار بزرگی برای سرزمین و مردمش انجام داده، به او افتخار می‌کنند و دلشان تنگ می‌شود از اینکه از داشتن چنین قهرمانی در کنار خود محروم شده‌اند.

سلام بر مردان بی‌ادعایی که آسایش و آرامش در کنار همسر و لذت بردن از بزرگ شدن فرزند را رها کرده و به آرامشی طولانی‌تر اندیشیدند، پدرانی که عمق اندیشه و عشقشان عمیق‌تر از عمق اقیانوس‌ها بود و سینه‌هایشان مالامال از عشق به خانواده و فرزند اما عشقی بزرگ‌تر را برگزیدند و فراق همسر و فرزند را انتخاب کردند.

از شهدا گفتن و از شهدا نوشتن بسیار سخت است اما شهدا انسان‌های بزرگی هستند که شهادت را از فرزند حضرت علی(ع) الگو گرفتند و همیشه آرزوی شهادت داشتند، شیرمردانی که اگرچه امروز جای خالیشان در بین خانواده و فرزندان احساس می‌شود اما سربلند در نزد خداوند روزی می‌خورند و با نثار جان خود امنیت و آرامش را نصیبمان کردند.

آرامش کنونی ما مدیون پدر دخترانی است که از خودشان گذشتند تا نگذارند دری آتش بگیرد، پهلوی مادری بشکند، فرق پدری شکافته شود، جگر برادری در تشت بریزد، سر برادر دیگر به روی نیزه رود و خواهری به اسارت در بیاید...

عدالت و شهادت‌طلبی دو ویژگی و دو بال برای اوج گرفتن مردم ایران است، مردم ایران شهادت‌طلبی را از امام حسین(ع) و عاشورا و عدالت‌طلبی را از انتظار برای ظهور امام زمان(عج) فرا گرفتند و تا این دو بال را دارند این انقلاب و مردم همچنان در اوج خواهند بود.

امروز دشمنان ملت ایران به دنبال نفی معنویت و آرمان‌های انقلابی جوانان ما و به دنبال این هستند که پیوند جوانان با مفهوم شهادت دچار کاستی و شکاف شود، شهیدان ما جان ارزشمند خود را برای دفاع از نظام و وطن  تقدیم کردند تا روحیه خودباوری در درون ما تقویت و نهادینه شود و دشمنان نتوانند در امور کشورمان دخالت و آینده این مرز و بوم توسط جوانان، خوب رقم بخورد.

این روزها انقلاب اسلامی به شهید دوران‌هایی نیاز دارد تا از خاک میهن دفاع و در مقابل دشمن قد علم کنند. این روزها نیاز داریم به قهرمانانی چون شهدا که تمام زندگیشان را فدای حرف‌های امام و رهبرشان کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار