واکنش مقام یمنی به پرواز بالون چینی بر فراز آمریکا

الحوثی گفت: آمریکا با ورود بالون چینی به برخی مناطق خود علیرغم اینکه گفته شده برای اهداف هواشناسی است مخالفت می‌کند، اما به نظامیان خود اجازه می‌دهد حاکمیت کشور‌ها را نقض کنند و حتی تحت اشغال و تروریسم قرار دهند.
کد خبر: ۵۷۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 05February 2023

واکنش مقام یمنی به پرواز بالون چینی بر فراز آمریکابه نقل از روسیا الیوم، «محمد علی الحوثی» از رهبران جنبش انصارالله یمن به پرواز بالون چینی بر فراز آمریکا واکنش نشان داد.

الحوثی در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا با ورود بالون چینی به برخی مناطق خود علیرغم اینکه گفته شده برای اهداف هواشناسی است مخالفت می‌کند، اما به نظامیان خود اجازه می‌دهد حاکمیت کشور‌ها را نقض کنند و حتی تحت اشغال و تروریسم قرار دهند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: آمریکا چیزی را که برای خود خوب می‌داند برای دیگران تقبیح می‌کند. جهان چاره‌ای جز تلاش برای ایجاد نظم بین المللی چند قطبی و چند رویکردی بجای جنایات و تروریسم مستمر آمریکا ندارد.

منابع خبری شامگاه شنبه از اقدام آمریکا در سرنگونی بالون چینی مقابل سواحل کارولینا خبر دادند.

شبکه فاکس نیوز هم گزارش داد که ارتش آمریکا این بالون چینی را در مقابل سواحل کارولینا سرنگون کرد و هم اکنون جمع آوری لاشه آن در حال انجام است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که بالون چینی که سرنگون گردید برای اهداف جاسوسی و رصد مراکز راهبردی آمریکا مورد استفاده بود.

آستین افزود: درپی دستورات رئیس جمهور بایدن، یک فروند جنگنده آمریکا با موفقیت این بالون را در ارتفاع بالا سرنگون کرد. این بالون برای رصد مراکز راهبردی موجود در ایالات متحده مورد استفاده بود. رئیس جمهور به شرطی با سرنگونی این بالون موافقت کرد که خطری متوجه شهروندان نشود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که عملیات سرنگونی این پهپاد با هماهنگی و حمایت کامل دولت کانادا انجام گرفت.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم گفت که وی روز چهارشنبه سرنگونی این بالون را خواستار شده بود، اما آژانس امنیت ملی به وی توصیه کرده بود که تا زمان رسیدن بالون به مکان مناسب منتظر بماند.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال از پاسخ به سوالی پیرامون تأثیر سرنگونی این بالون بر روابط با چین خودداری کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها