نماینده حماس در ایران:

مقاومت تا آزادی اراضی فلسطین ادامه خواهد داشت

قدومی گفت: جهان چشم خود را روی اشغالگری رژیم صهیونیستی بسته است و مقاومت تا آزادی اراضی فلسطین ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۷۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ - 05February 2023

مقاومت تا آزادی اراضی فلسطین ادامه خواهد داشتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در ایران در گفت‌وگویی در مورد دور جدید حملات و تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، اظهار داشت: مقاومت در برابر این روند با قدرت ادامه خواهد یافت.

قدومی با اشاره به تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در پی روی کار آمدن مجدد بنیامین نتانیاهو در قالب کابینه راستگرای افراطی در اراضی اشغالی، افزود: افراط گرایی اعضای کابینه نتانیاهو در زمان معرفی این افراد حتی به ابراز نگرانی کشور‌های غربی و حتی آمریکا منجر شد؛ چراکه برخی از آن‌ها مانند «اسموتریچ» و «بن گویر» پیشتر در فهرست تروریستی قرار داشتند.

نماینده جنبش حماس در ایران در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما در فلسطین اکنون با این کابینه مواجه شده‎ایم، کابینه‎ای که به دنبال تنش بیشتر و حتی جنگ احتمالی است؛ در همین چارچوب وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هتک حرمت کرد و دنیا واکنشی به این موضوع نشان نداد.

وی در ادامه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ما در کرانه باختری و قدس اشغالی تحت ظلم رژیم کودک‎کش قرار گرفته است؛ آن‌ها در جریان یورش به جنین در یک روز ۹ نفر را به شهادت رسانده و ۴۰ نفر را مجروح کردند.

قدومی در مورد پاسخ مقاومت به جنایتگری رژیم صهیونیستی، اضافه کرد: مقاومت فلسطین به جنایت‌های رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد؛ مقاومت به دنبال احقاق حق فلسطینیان است، مانند عملیات مقاومتی اخیر که در «حی یعقوب» در قدس اشغالی انجام شد؛ طبق قوانین بین‌المللی شهرک صهیونیست نشین مذکور یک زمین فلسطینی است و صهیونیست‌ها آن را اشغال کرده‎اند؛ اقدام مقاومت در چارچوب دفاع از مقدسات و آرمان‌های فلسطین است.

این مقام جنبش حماس در موضوع سکوت جامعه جهانی در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، تاکید کرد: جامعه بین‌المللی به شکلی غیرمنصفانه و ناعادلانه جرایم رژیم صهیونیستی علیه مردم ما را به هیچ عنوان محکوم نکرد و اصلا جنایت‌های ارتش کودک‎کش رژیم صهیونیستی و غصب زمین‌های فلسطینیان توسط شهرک نشینان را ندید و همچنین به توهین به مقدسات ما بی توجه بود، اما مقاومت را تروریسم خواند.

وی تصریح کرد: امروز ما باید با دنیا صحبت کرده و برای آن‌ها روشن کنیم که مسئله ما مسئله حق علیه باطل است، حق با مردم فلسطین که ۷۴ سال زیر ظلم فراوان اشغالگری به نام رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند؛ مردم فلسطین مثل مردم کشور‌های دیگر امنیت و زندگی در شرایط امن را دوست دارند و می‌خواهند، اما کسی به فکر حقوق ما برای زندگی نیست.

قدومی در پایان تصریح کرد: اقدامات مقاومت در برابر خشونت‌های رژیم صهیونیستی همان قانون طبیعی فیزیک است که می‌گوید برای هر عملی عکس العملی است؛ مقاومت واکنشی طبیعی است و تا پایان آزادی قدس و سراسر فلسطین ادامه خواهد داشت.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار