سرپرست سازمان امداد و نجات اعلام کرد؛

امدادرسانی هلال احمر به ۲۷ هزار حادثه دیده سوانح جوی در ۵ روز اخیر

محمودی از امدادرسانی به بیش از ۲۷ هزار نفر متاثر از سوانح جوی کشور طی پنج روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ - 05February 2023

امدادرسانی هلال احمر به ۲۷ هزار حادثه دیده سوانح جوی در ۵روز اخیربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «بابک محمودی» سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در تشریح شرایط جوی کشور (آب‌گرفتگی، کولاک برف و طوفان) از ۱۰ بهمن تا روز گذشته اظهار داشت: در این مدت در سراسر کشور شاهد بارش باران و برف بودیم و به جز استان‌های خراسان شمالی، قم، گیلان و هرمزگان، سایر استان‌ها به خدمات امدادی نیازمند شدند.

محمودی با بیان اینکه ۵۱۹ تیم شامل هزار و ۸۷۳ امدادگر و نجات‌گر هلال‌احمر در این مدت در ۲۵۵ منطقه مشغول خدمت به هموطنان حادثه‌دیده بودند، افزود: امدادگران به ٢٧ هزار و ٣٧٣ نفر امدادرسانی کرده، سه هزار و ١١٦ نفر را اسکان اضطراری و ٣٥ مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند. همچنین ٢٦ فرد گرفتار شده در برف و کولاک و سیلاب نقاط مختلف کشور با تلاش امدادگران به منطقه امن منتقل شدند.

به گفته سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادگران این جمعیت ۹۵۳ خودرو را نیز در جاده‌های برف‌گرفته رهاسازی و آب‌گرفتگی ۳۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی افزود: امدادگران در پنج روز گذشته ٣٢ دستگاه چادر امدادی، سه هزار و ٢٦٥ تخته پتو، هزار و ٣٤ کیلوگرم نایلون، هزار و ٨٢٢ بسته غذایی و ٢٦٧ کیلوگرم خرما، ۱۹۴ ست شست‌وشو، ۳۳۴ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۹ شعله والور، هزار و ٦٨ کیلوگرم برنج، هزار و ٣٤٦ قوطی کنسروجات، هزار و ١٦٨ بطری آب معدنی و سه هزار و ٨٥٥ قرص نان میان متاثران از سوانح جوی توزیع کرده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال‌احمر افزود: امدادرسانی در چهار استان چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار