ما مقاوم هستیم/ مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور خبر داد؛

فعالیت ۶ هزار نفر خادم در راهیان نور امسال

حاجی‌رحیمی از حضور شش هزار نفری خادمین در راهیان نور امسال خبر داد و گفت: حدود سه هزار نفر از این خدام در یک ماه در یادمان‌های دفاع مقدس جنوب به‌کارگیری خواهند شد و تقریباً همین تعداد را نیز استان‌ها در اردوگاه‌های خوزستان مستقر خواهند کرد.
کد خبر: ۵۷۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳ - 05February 2023
فعالیت ۶ هزار نفر خادم در راهیان نور امسالبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمد حاجی‌رحیمی» مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور عصر امروز یکشنبه در حاشیه برگزاری طرح «ساکنان نور» ویژه خادمان راهیان نور در یادمان شهدای هویزه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در قالب چهار دوره آموزشی سه روزه ویژه دختران دانش‌آموز نخبه از استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و در آن حدود ۴۰۰ دانش‌آموز با سفر به زیارتگاه شهدای هویزه در حوزه‌های سبک زندگی شهدا و تشریح منطقه عملیاتی، جهاد تبیین، سواد رسانه و فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی توسط اساتید مجرب آموزش می‌بینند.
 
حاجی‌رحیمی در تشریح اهداف این دوره آموزشی گفت: طرح «ساکنان نور» را سال گذشته پیشنهاد دادیم تا بتوانیم نخبگانی را که مخاطب راهیان نور و علاقه‌مند به این سفر معنوی هستند، فارغ از جنبه‌های سیر و سیاحتی در یک نقطه یادمانی و قتلگاه شهیدان با عنوان «خادم الشهید» به مدت سه روز گرد هم آوریم و در قالب آموزش، برخی از معضلات رفتاری ایجاد شده در جامعه را رفع کنیم. به همین منظور نیز پس از توافق با بسیج دانش آموزی سهمیه‌ای در حد ۱۰۰ نفر را برای هر دوره در نظر گرفتیم.
 
مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور، معیار انتخاب دانش آموزان شرکت کننده در این دوره را معدل بالای ۱۸ عنوان کرد و افزود: دانش آموزان پایه دهم که به عنوان فعال فرهنگی شناخته می‌شوند یا فرمانده بسیج مدرسه‌شان هستند نیز واجد شرکت در این دوره هستند.
 
وی، دوره اول این طرح را مختص استان‌های خوزستان و مرکزی دانست و گفت: در دوره‌های بعدی دانش آموزان سایر استان‌ها حضور خواهند داشت.
 
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که شرکت کنندگان در این دوره‌ها صرفاً در اردوهای راهیان نور به کار گرفته خواهند شد، گفت: فلسفه خادمی، تربیت است. خادمین برای مثل شهدا شدن دور هم جمع می‌شوند و ما می‌خواهیم آن‌ها را با سبک زندگی شهدا آشنا کنیم.
 
ثبت‌نام ۱۱۱ هزار دانش‌آموز برای خدمت در کاروان‌های راهیان نور
 
وی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۱۱ هزار خادم الشهید در سایت کوله‌بار ثبت نام کرده و آماده اعزام به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس هستند اما برای به کار گیری این افراد محدودیت‌هایی وجود دارد. بنای ما این است که هر نفر حداقل یک بار فرصت استفاده از این ظرفیت را داشته باشد؛ لذا بعد از این دوره به آن‌ها مأموریت می‌دهیم که در برگشت به شهرها سفیران خوبی برای شهدا باشند و در دبیرستان، مسجد، محله و خانواده خودشان مُبلغ سیره شهدا شوند.
 
مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور از برگزاری این دوره در ایام راهیان نور دانش‌آموزی پسران برای دانش آموزان پسر خبر داد.
 
حاجی‌رحیمی، شروع بازه‌های خادمی راهیان نور امسال را اول اسفند اعلام کرد و افزود: خادمی راهیان نور جنوب در قالب سه دوره ۱۰ روزه تا سوم فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
 
وی از حضور شش هزار نفری خادمین در راهیان نور امسال خبر داد و بیان کرد: حدود سه هزار نفر از این خدام در یک ماه در یادمان‌های دفاع مقدس جنوب به‌کارگیری خواهند شد و تقریباً همین تعداد را نیز استان‌ها در اردوگاه‌های خوزستان مستقر خواهند کرد.
 
مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور گفت: با تغییراتی که در ساختار و نیروی انسانی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج اتفاق افتاده است، حال راهیان نور در آینده از وضعیت فعلی بهتر خواهد بود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار