وزیر دادگستری تل‌آویو:

طرح اصلاحات قضایی یک دقیقه هم متوقف نمی‌شود

لوین گفت: علی‌رغم اعترضات گسترده خیابانی و احتمال وقوع جنگ داخلی در فلسطین اشغالی، طرح اصلاحات قضایی متوقف نخواهد شد.
کد خبر: ۵۷۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ - 06February 2023

طرح اصلاحات قضایی یک دقیقه هم متوقف نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی علی‌رغم اعتراضات گسترده و تظاهرات صد‌ها هزار نفری علیه سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: روند اصلاحات قضایی پیشنهادی حتی یک دقیقه هم متوقف نخواهد شد.

این درحالیست که هزاران نفر از شهرک‌نشینان اسرائیلی روز شنبه در شهر‌های مختلف فلسطین اشغالی برای چهارمین هفته متوالی علیه کابینه کنونی این رژیم تظاهرات برگزار کردند.

طرح تقویت کنترل سیاسی دولت تل آویو بر انتصاب قضات، از جمله قضات دیوان عالی و تضعیف توانایی این نهاد برای لغو قوانین یا صدور احکام علیه دولت، صد‌ها هزار اسرائیلی را طی هفته‌های اخیر به خیابان‌ها کشانده است و اختلافات سیاسی عمیقی را در فلسطین اشغالی موجب شده است تا جاییکه بسیاری شروع یک جنگ داخلی در این رژیم را دور از ذهن نمی‌دانند.

بسیاری معتقدند که طرح اصلاحات قضایی باعث فرار نتانیاهو از محاکمه در زمینه پرونده‌های فساد مالی وی و دریافت رشوه می‌شود. نتانیاهو در حال حاضر دارای ۴ پرونده باز در محاکم قضایی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش فاکس نیوز، اظهارات «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی درحالی مطرح می‌شود که پیش از این اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم خواستار تعلیق طرح اصلاحات قضایی شده بود.

هرتزوگ در بیانیه‌ای خطاب به کابینه نتانیاهو گفته، کل روند را متوقف کنید، نفس عمیق بکشید و وارد گفتگو شوید چرا که اکثریت قابل ملاحظه‌ای خواهان آن هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار