مقابله مسلحانه نیرو‌های مقاومت با حمله صهیونیست‌ها به اریحا

به دنبال تداوم ناامنی در کرانه باختری، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در درگیری نظامیان ارتش این رژیم با نیرو‌های مقاومت در مرکز کرانه باختری هفت فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۷۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ - 06February 2023

مقابله مسلحانه نیرو‌های مقاومت با حمله صهیونیست‌ها به اریحابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از تشدید عملیات‌های استشهادی در مناطق اشغالی فلسطین به‌ویژه کرانه باختری و گزارش رسانه‌ها از رویت نیرو‌های «کتائب القسام» در «اریحا»، منابع صهیونیستی، صبح امروز (دوشنبه)، خبر دادند که در جریان درگیری نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در اریحا هفت فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

شبکه صهیونیستی «آی۲۴» به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که در جریان درگیری‌های شدید ارتش رژیم صهیونیستی با نیرو‌های مقاومت در اریحا هفت فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

پایگاه خبری «شهاب» نیز همزمان خبر داد که شماری از نیرو‌های مقاومت در این درگیری شهید شده‌اند؛ اما این پایگاه خبری اشاره‌ای به تعداد دقیق شهدا نکرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، شماری از نظامیان صهیونیست به ادعای تعقیب مجریان عملیات تیراندازی به رستورانی در شهرک «فیرد یریحو» پس از ورود به اریحا، در اردوگاه «عقبه جبر» با فلسطینیان درگیر شدند.

ساعاتی بعد، رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که پیکر پنج تن از شهدا را گروگان گرفته و حاضر به تحویل آن به خانواده‌هایشان نیست.
صدای الله اکبر در مساجد اردوگاه عقبه جبر سحرگاه امروز

این در حالی است که منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند که نظامیان رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی شهر اریحا و اردوگاه عقبه جبر در کرانه باختری را به محاصره خود درآورده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای به شهادت فلسطینیان در عقبه جبر واکنش نشان داد و اعلام کرد: «به‌رغم کشتار شنیع، مقاومت سرور میدان باقی خواهد ماند و کتائب در کنار تمام انقلابیون تا زمان اخراج اشغالگران از خاکمان عملیات‌های خود را ادامه خواهد داد.»

هنیه اضافه کرد: «دلاوران در اردوگاه عقبه جبر جنگیدند تا اینکه در دفاع از خاک و مقدساتشان به شهادت رسیدند. آن‌ها یک حماسه دلاورانه با عنوان مقاومت و بازگشت در این اردوگاه رقم زدند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «توالی کشتار‌ها در کرانه باختری توسط دشمن وبال گردن آن‌ها خواهد شد و مداخلات بین‌المللی و منطقه‌ای موفق به متوقف‌سازی امتداد موج انقلابی جوانان ما نخواهد شد. دشمن روی آرامش را نخواهد دید و تا زمانی که خون در رگ ملت ماست، درگیری ادامه خواهد یافت.»

منابع فلسطینی، روز شنبه، از رویت نیرو‌های مقاومت «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در اریحا خبر داده بودند. ظهور گروه مقاومتی وابسته به کتائب القسام در اردوگاه عقبه جبر در اریحا سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به شدت سردرگم کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها