یادداشت/ حجت‌الاسلام سید امیر ابراهیمی

حضرت زینب (س)؛ الگوی تمام عیار برای همه اعصار

یکی از چهره‌های برجسته جهان اسلام، به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد در تمام زمینه‌ها می‌تواند یک الگو به تمام معنی در همه اعصار مطرح شود، حضرت زینب علیها السلام است.
کد خبر: ۵۷۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ - 06February 2023

حضرت زینب(س)؛ الگوی تمام عیار  برای همه اعصار

گروه استان‌های دفاع‌پرس حجت‌الاسلام و المسلمین «سید امیر ابراهیمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان؛ قرآن کریم برای تربیت انسان به روش الگو پردازی رفته و انسان را به شدت تحت تاثیر الگوها می‌داند، از این روی روح انسان و فطرت او به سوی الگوها و نمونه‌ها گرایش و میل شدید دارد؛ خداوند که آفریننده انسان است براین اساس پیامبران را برای هدایت بشر برمی‌گزیند و کتاب و لوح و صحف برای آنها جهت سامان دهی سعادت می فرستد، بنابراین بحث الگو پردازی در جامعه برای اصلاح بسیار مهم است حتی برای ساختار جامعه  الگو برای انسان مهم است لذا باید به این مسئله توجه داشت و الگو سازی را جدی گرفت.

یکی از مهم‌ترین ارکان جاودانگی حادثه عاشورا نقش پیام رسانی حضرت زینب (سلام الله عليها) و بازماندگان کربلا بود که این واقعه تاریخی را ماندگار و جاودانه کرد، بدون شک نقش حیاتی حضرت زینب (سلام الله عليها) در اهداف بزرگ عاشورا برای احیای دین و زنده ماندن احکام نورانی اسلام و فداکاری آن حضرت در این زمینه‌ها برکسی پوشیده نیست.

یکی از اهداف بزرگ دشمن نابودی اهل بیت (ع) به عنوان اسلام عینی و مجسم بود؛ شهادت و اسارت اهل بیت رسول الله (ع) گواه این حقیقت دردناک است؛ به همین علت حفظ و نگهبانی از اهل بیت (ع) و صیانت از مفاهیم قیام عاشورا اهدف بزرگ ایشان بود.

توجه به این نکته مهم است که حضرت زینب (سلام الله عليها) در کنار افشاگری دستگاه یزیدی و تبیین حادثه عاشورا، مسئولیت دفاع از بازماندگان این حادثه را عهده دار بود؛ ایشان درمقابل دشمنان ظالم ایستاد و پاسخ یاوه‌گویی‌های آنان را داد و در مسیر اسارت خطبه‌های روشنگرانه‌ای ایردا کرد.

همان گونه که این بانوی گران قدر در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ اسلام، از طریق تدبیر و فداکاری و شهامت توانست خطری را که متوجه کیان اسلام بود، برطرف سازد. بانوان ایران اسلامی نیز در دفاع مقدس با اقتدا به سیره حضرت زینب کبری علیها السلام همه دسیسه‎های نا جوانمردانه استکبار جهانی را با فداکاری‌های خود در پشت جبهه‌های جنگ خنثی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها