رونمایی کتاب «مبارزه به روایت سیداحمد هوایی» در فرهنگسرای امام (ره)

کتاب «مبارزه به روایت سیداحمد هوایی» همزمان با سالگرد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن در فرهنگسرای امام (ره) رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ - 06February 2023

رونمایی کتاب «مبارزه به روایت سیداحمد هوایی» در فرهنگسرای امام (ره)به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کتاب «مبارزه به روایت سیداحمد هوایی» نوشته «مرتضی میردار» که توسط انتشارات ایران منتشر شده است و به خاطرات مرحوم سیداحمد هوایی از زندگی خود و حوادث انقلاب اسلامی و دهه شصت اختصاص دارد، روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) ساعت ۱۸ در فرهنگسرای امام (ره) واقع در؛ خیابان شهیدباهنر (نیاوران)، بین سه راه یاسر و جماران، خیابان امیر سلیمانی رونمایی می‌شود.

در این مراسم که به مناسبت سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، محمدعلی انصاری از یاران و همراهان حضرت امام خمینی (ره)، قاسم تبریزی نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر، علی‌اکبر اشعری رئیس اسبق سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سیدمحمد آقامیر فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران و از دوستان سیداحمد هوایی و تنی چند از فرماندهان کمیته‌های انقلاب اسلامی که با سیداحمد هوایی همراه بوده‌اند حضور داشته و سخنرانی خواهند داشت. همچنین حسین جودوی به عنوان کارشناس مجری، اجرای برنامه را برعهده خواهد داشت.

سیداحمد هوایی متولد ۱۳۲۶ در اصفهان بود که همزمان با سیر حوادث انقلاب اسلامی که از پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد، در این رویداد‌ها حضور یافت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش‌های مهمی مشغول به خدمت شد. او در این گفتگو‌ها که میانه دهه ۷۰ و در مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضبط شده به چگونگی شکل‌گیری کمیته‌ها و سپاه پاسداران و مسئولیت حفاظت از بیت امام خمینی (ره) در جماران پرداخته و روایت‌هایی جذاب از اتفاقات مهم در دهه ۶۰ ارائه می‌کند که بسیار خواندنی است. سیداحمد هوایی ۲۶ آبان ۱۳۹۱ در تهران درگذشت.

رونمایی از کتاب «کم حرف» در فرهنگسرای رسانه

نشست رونمایی و معرفی کتاب «کم‌حرف» در قالب دویست و شصت و هفتمین ویژه برنامه تخصصی «زرین قلم» به مناسبت دهه مبارک فجر روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن دکتر یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه به نشانی برگزار می‌شود.

کتاب «کم‌حرف» سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات ایرانا رسانه منتشر شده و از مجموعه شعر‌های سپید به نویسندگی امیرحسین حیدری و با موضوع اجتماعی و عاشقانه تالیف شده است.

این کتاب سعی کرده است فرهنگ ساده‌نویسی را ترویج کرده تا مخاطبان با هر سطح دانش بتوانند دست به قلم شده و احساس و عواطف خود را به رشته تحریر درآورند. همچنین تصویرگری این کتاب به شیوه‌ای ساده به روش راپیدگرافی علاقه‌مندان به حوزه گرافیک را مخاطب قرار می‌دهد.

«زرین قلم» ویژه برنامه تخصصی فرهنگسرای رسانه در حوزه کتاب و ادبیات است که تاکنون بیش از ۲۵۰ برنامه آن به همت فرهنگسرای رسانه برگزار شده است. نویسندگان و منتقدان مختلف با حضور در این برنامه به نقد و بررسی آثار مختلف این حوزه می‌پردازند.

نمایشگاه کتاب «فجر انقلاب» در فرهنگسرای کار و تعاون

کتابخانه علامه طباطبایی (ره) فرهنگسرای کار و تعاون به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور افزایش آشنایی شهروندان با فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی و ابعاد انقلابی شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، نمایشگاه کتاب «فجر انقلاب» را برپا کرده است.

در این نمایشگاه، بیش از یکصد عنوان کتاب با موضوع‌ها و محور‌های مناسبتی ایام الله دهه مبارک فجر و ابعاد شخصیتی و سبک زندگی امام خمینی (ره) از ۱۲ تا ۲۳ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۷ در فرهنگسرای کار و تعاون به نشانی بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶ میزبان علاقه‌مندان است.

مقابله با ترویج ناکارآمدی نظام با محور هویت دینی در راستای تقویت هویت انقلابی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها