رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه:

عفو گسترده محکومان اغتشاشات اخیر باعث ایجاد فضای همدلی می‌شود

حجت‌الاسلام هادی با ارج نهادن به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو گسترده محکومان اغتشاشات اخیر، از مشی رئوفانه رئیس دستگاه قضا برای این پیشنهاد قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۷۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ - 06February 2023

عفو گسترده محکومان اغتشاشات اخیر باعث ایجاد فضای همدلی می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی هادی» رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با ارج نهادن به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عفو گسترده محکومان اغتشاشات اخیر، از مشی رئوفانه رئیس دستگاه قضا نیز برای این پیشنهاد قدردانی کرد و اظهار داشت: فرمان مقام معظم رهبری، پیام صریحی برای همدلی و اجماع بیشتر در جامعه داشت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در یک تصمیم بزرگ به نمایش گذاشت تا جایی که طنین آن بدون تحریف و در کوتاه‌ترین زمان به همه دنیا مخابره شد و دشمنان ایران را برای واکنش‌های تدافعی خلع سلاح کرد.

حجت‌الاسلام هادی گفت: درحوادث اخیر، تعدادی از جوانان در اثر تبلیغات دشمن مرتکب جرایمی شدند که این عفو، پاسخی به اظهار ندامت و تقاضای بخشش آن‌ها بود که این نگاه رأفت آمیز را فقط در حکمرانی اسلامی می‌توان سراغ گرفت.

 رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه همچنین این اقدام هوشمندانه را خط بطلانی برفرضیات دشمن در جذب جوانان به عنوان هوادار دانسته و تصریح کرده است: جوان امروزی ممکن است تحت تاثیر احساسات خود، خطا کند، اما تصمیم دیروز رهبر انقلاب نشان داد که خطای او قابل اغماض است و باید فرصت دوباره‌ای برای او فراهم کرد.

وی با ابراز خرسندی از فضای همدلانه جامعه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این تصمیم آینده‌نگرانه، نمادی از اقتدار، صلابت و رحمت در جامعه اسلامی بود که دستاورد‌های آن باید مجاهدانه حفظ شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار