سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان آغاز شد

سیزدهمین جشنواره فیلم فجر همزمان با چهل و یکمین جشنواره بین المللی امروز (دوشنبه) در گلستان شهیدان و با احترام به مقام شهدای اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴ - 06February 2023

سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان آغاز شدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «علی تمنایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان امروز (دوشنبه) در آئین آغاز به کار این جشنواره اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر در مسیر چهل و یک دوره برگزاری خود با فراز و فرودهایی روبرو بوده اما هیچ گاه، این مسیر متوقف نشده و با حضور پرشور هنرمندان و اصحاب سینما به راه خود ادامه داده است.

تمنایی عنوان کرد: امسال نیز جشنواره با وجود همه ناملایمات، دشمنی و کارشکنی‌ها، مسیر خود را با قوت و قدرت و با انرژی طی کرده و سدهای خیالی و پوشالی را پشت سر گذارده و به سمت تعالی و پیشرفت حرکت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: امروز در کنار مزار شهدا گرد هم آمدیم تا با بهره گیری از عنایات خاص خدا و انفاس قدسی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع امنیت شهدای مدافع حرم و سلامت بتوانیم با آنها عهد ببندیم تا پای جان و تا آخرین نفس در مسیر شهدا و آرمان‌های انقلاب خواهیم ایستاد.

تمنایی با بیان اینکه این حجم سنگین از شرارت و دشمنی بی سابقه دشمن تاکنون نادر بوده و نشانگر حرکت و مسیر درست انقلاب در ادامه راه خویش است، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در جهت رشد و تعالی فضائل اخلاقی در جامعه گام برداریم و با ابزار هنر فضای جامعه را تلطیف و تحرک و نشاط در بین مردم ایجاد کنیم و با ایجاد امید و نشاط اجتماعی در زندگی مردم، دل مردم را به آینده روشن شاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان با اکران ۱۸ اثر سینمایی بخش مسابقه سودای سیمرغ چهل ویکمین جشنواره در سه سینمای ساحل، فلسطین و سپاهان از امروز تا ۲۳ بهمن آغاز شد، تصریح کرد: آثار قابل نمایش در اصفهان شامل «در آغوش درخت»، «آه سرد»، «جنگل پرتقال»، «شماره ۱۰»،« پرونده باز است»، « روایت ناتمام سیما»، «خوک، چرا گریه نمی‌کنی»، «های پاور»، «بعد از رفتن»، «کت چرمی»، «هفت بهار نارنج»، «آنها مرا دوست داشتند»، «استاد»، «عطرآلود»، «یادگار جنوب»، «بچه زرنگ» و «سرهنگ ثریا» است.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ،۱۲ تا ۲۳ بهمن امسال همزمان با تهران در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار