۴۴ سال افتخار/ رئیس کل دادگستری زنجان خبر داد؛

آزادسازی ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت دهه فجر در زنجان

«صادقی نیارکی» از آزادسازی ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت دهه فجر در زنجان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ - 06February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری زنجان امروز در مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در زنجان اظهار داشت: همزمان با هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر از محل کمک‌های ستاد دیه استان و مردمی در مراسمی تعداد ۶۲ زندانی جرایم غیر عمد در زنجان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری زنجان در مراسم آزادی زندانیان در زنجان که دادستان مرکز استان، معاونین رئیس کل، روسای سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان و روسای حوزه‌های قضائی و همه قضات نیز حضور داشتند، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تسلیت وفات اسوه صبر، شجاعت و ایمان، حضرت زینب (س) گفت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای بسیار مبارک و بی بدیلی است و هیچ انقلابی در تاریخ سراغ نداریم به عظمت انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه زندان و قوه قضائیه اقدامات صورت گرفته قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست گفت: باید قدردان این انقلاب و خون شهدا باشیم.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال دو مرتبه بازدید دسته جمعی و دیدار چهره به چهره از زندان‌ها با زندانیان استان برگزار می‌شود که ایام‌الله دهه فجر یک روز از این ایام مبارک اختصاص به دیدار چهره به چهره مسؤولان قضایی و قضات استان با زندانیان و بازدید از زندان داشت، امیدواریم خروجی این دیدارها و رسیدگی به مشکلات زندانیان مثبت باشد.

وی با اشاره به عفو مقام معظم هبری با آزادی تعداد قابل توجهی اززندانیان اطهار کرد: دادگستری استان زنجان با فوریت بعد از دریافت دستورالعمل و تطبیق مصادیق با عنوان معیارهای عفو که نشان از رافت اسلامی و بینش حکیمانه رهبری است کارگروهی را برای بررسی پرونده زندانیان مشمول برگزار کرد و امیدواریم هر چه زودتر تعداد قابل توجهی از زندانیان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌ها برگردند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه امروز تعداد ۶۲ زندانی جرائم غیر عمد در این مراسم به صورت نمادین از زندان آزاد خواهند شد و این آزادی‌ها تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد یافت که جا دارد از زحمات و همراهی قضات و اداره زندان‌ها تشکر می‌کنیم.

در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان، دادستان زنجان، معاونین و اعضای شورای قضایی به همراه قضات استان در دیداری چهره به چهره با زندانیان ضمن استماع صحبت‌ها و مشکلات زندانیان، دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار