رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

جنگ فرهنگی راهبرد دشمن در مقابله با ملت ایران است

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: دشمن در جنگ سخت شکست خورده و رو به جنگ نرم آورده است و متولیان فرهنگی باید در حوزه جنگ نرم مقابله جدی داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ - 07February 2023

حجت‌الاسلام محمدحسنیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه جشنواره سراسری «گوهر‌های فاطمی» ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت جهاد تبیین، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف روز گذشته (دوشنبه) با حضور حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام وفات حضرت زینب (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: آیه ۳۱ سوره نور دارای چند پیام مهم برای بانوان مومنه است که مهم‌ترین آن‌ها اینکه بانوان مسلمان هنگام مواجهه با نامحرم باید نگاهشان را کنترل و مدیریت کنند و از جلب توجه نامتعارف پرهیز کنند.

وی با استناد به همین آیه و با بیان اینکه این آیه حجاب مورد نظر شارع مقدس را ذکر می‌کند، افزود: معتقدم بانوان ایران اسلامی احترام خاصی به فرامین الهی می‌گذارند و اگر برخی احکام حجاب را به درستی بدانند، حتماً از اصول آن اطلاعت می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه ریشه بدحجابی جهل در احکام خداست، عنوان کرد: اینکه برخی از دختران جوان و بانوان ناخواسته در مسیر ناثواب بدپوششی قدم برمی‎‌دارند، ریشه در این دارد که یقین ندارند که حجاب حکم خداست؛ وگرنه رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر آموزش‌های مربوط به حجاب بانوان در جامعه گفت: ریشه بدحجابی جهل به احکام حجاب و حلال و حرام خداست که در این زمینه باید نهاد‌های آموزشی و تربیتی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه، روحانیون و مبلغان احکام مربوط به حجاب را به درستی عنوان و این آگاهی را برای افراد در سطوح مختلف جامعه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای تشویق بانوان به حجاب موثر است، تأکید کرد: باید برنامه‌های آموزشی مربوط به حجاب به شکل سرفصل‌بندی شده ارائه شود و پیامد‌های بدحجابی و بی حجابی برای خانواده‌ها به درستی بیان شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه امپریالیسم غربی بزرگترین خیانت را به زنان و مردان جهان مرتکب شده است، بیان کرد: آن‌ها زنان را از خانه به کارخانه‌ها کشانده و زنان را به کارگر تبدیل کردند که بزرگترین خیانت به جامعه زنان دنیاست.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه غرب از زنان به عنوان کارگر ارزان در کارخانه استفاده می‌کند، افزود: غرب از کار زن در جامعه بعنوان ابزار خوش‌گذرانی و لذت جویی استفاده می‌کند و جایگاه پاک زن در عشق پاک خانواده را به خیانت و عشق ناپاک تغییر داده است.

وی با بیان اینکه بانوان ایران اسلامی زیر بار ننگ غرب نمی‌روند و برخی به دلیل کنجکاوی و جهل از حجاب فاصله گرفتند، خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا اجازه نمی‌دهد فرهنگ غرب بر زنان جامعه ما مسلط شود و باید زمینه دسترسی بانوان ایران اسلامی را به حجاب فراهم کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از بین بردن بدآموزی در حجاب و زمینه اختلاط محرم و نامحرم را از جمله زمینه‌های تقویت حجاب در جامعه برشمرد و گفت: با رعایت حجاب در جامعه شکر نعمت الهی را در جامعه به جا بیاوریم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ سخت شکست خورده و رو به جنگ نرم آورده است و متولیان فرهنگی باید در حوزه جنگ نرم، مقابله جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام «احمد دهدار» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز در این مراسم طی گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای برپایی این جشنواره را ارائه کرد و گفت: با تلاش و همت مضاعف همکاران ارتش و خانواده‌های محترم آن‌ها خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته در ارسال آثار ۷۶درصد رشد داشتیم؛ البته ما به این آمار قانع نیستم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار