معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛

بارگذاری ۱۰ میلیون سند در سایت اسناد دفاع مقدس/ حدود ۹۵ درصد اسناد از محرمانگی خارج شده است

جعفری با اشاره به بارگذاری ۱۰ میلیون سند در سایت اسناد دفاع مقدس گفت: طبقه بندی اسناد را به حداقل رسانده‌ایم و تقریبا ۹۵ درصد اسناد از طبقه بندی محرمانگی خارج شده‌اند.
کد خبر: ۵۷۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ - 07February 2023

بارگذاری ۱۰ میلیون سند در سایت اسناد دفاع مقدس/ حدود ۹۵ درصد اسناد از محرمانگی خارج شده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جریان رونمایی از نسخه آزمایشی سایت اسناد دفاع مقدس که امروز سه شنبه (۱۸ بهمن) در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: این سایت کار مجاهدانه و فشرده‌ای بود که بعد از دیدار پیشکسوتان با رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی آن صورت گرفت. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از ۶۸ پروژه که کار آن ۱۳ سال طول کشید فرمودند که این اقدامات یک زیرساخت است و باید در اختیار مردم قرار بگیرد تا از قبل آن آثار فرهنگی هنری تولید شود بنابراین تکلیف شد اسناد و مدارک در دسترس پژوهشگران و محققان قرار بگیرد.

شناسایی ۱۲۰ سند دفاع مقدس/ بارگذاری ۱۰ میلیون سند در سایت

وی افزود: این سایت جدید در ۱۸ دی با حضور سرلشکر باقری راه اندازی شد و امروز نسخه آموزشی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس بود که به فعالیت‌های مرتبط با این حوزه باز می‌گردد و یکی از راه‌های جلوگیری از تحریف موضوع اسناد است. هرچقدر به این حوزه تاکید کنیم خطر تحریف کمتر خواهد شد. از حدود ۱۲۰ میلیون سندی که شناسایی شده ۴۰ میلیون سند دسته بندی اولیه شده و ۱۰ میلیون سند نیز بارگذاری شده است. یکی از مجموعه‌های اسنادی معتبر پروژه ۶۸ گانه است که به مرور تا آماده شدن نهایی سایت اسناد در اختیار پژوهشگران و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

حدود ۹۵ درصد اسناد از محرمانگی خارج شده است

جعفری با بیان این نکته که طبقه بندی اسناد را به حداقل رسانده‌ایم تصریح کرد: تقریبا ۹۵ درصد اسناد از طبقه بندی محرمانگی خارج شده‌اند. سایت اسناد دفاع مقدس علاوه بر اسناد ارائه شده ۶۸ گانه ظرفیت کتابخانه‌های دفاع مقدس کشور را بهم مرتبط می‌کند. زنجیره مراکز اسنادی کشور در حال آماده سازی است تا خدمات مشترک را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بحث اهدای سند در سایت اسناد اشاره کرد و گفت: اهدای سند یک موضوع جدید است که امکان آن در سایت تعبیه شده. بخشی از اسناد در اختیار رزمندگان قرار دارد که می‌توانند دراین سایت به نام خودشان ثبت کنند تا برای آینده هم مشخص باشد چه کسی و چه زمانی آن را ارائه کرده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها