در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شد؛

بازآماد ۱۳ فروند بالگرد شرقی و غربی

آیین تحویل ۱۳ فروند بالگرد نوسازی و بازآماد شده در مجموعه شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد‌های ایران همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ - 07February 2023

بازآماد(اورهال) ۱۳ فروند بالگرد شرقی و غربیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین تحویل ۱۳ فروند بالگرد نوسازی و بازآماد شده در مجموعه شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد‌های ایران (پنها) همزمان با ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور امیر «افشین خواجه‌فرد» رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

این بالگردها از نوع بالگرد‌های غربی و شرقی میل، ۴۱۲، SH، ۲۱۴، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۱۲ و بالرد Rh بود که نشان می‌دهد ایران به لحاظ تنوع بالگردی جزء برترین‌ها در دنیا است، زیرا انواع مختلفی از بالگرد‌های شرقی و غربی را در اختیار دارد که هرکدام از این بالگرد‌ها دارای تکنولوژی‌های منحصر به فرد خود هستند.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در این مراسم گفت: شرایطی در جهان وجود دارد که کار‌های تخصصی و علمی محور، یک میدان مبارزه بسیار مطلوب به حساب می‌آید که از همه سو برای کشور دستاورد به همراه دارد و شرکت پن‌ها نیز در حوزه بالگرد‌ها فعالیت می‌کند که در همه عرصه‌ها مورد نیاز کشور است.

امیر خواجه‌فرد ادامه داد: پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران) یکی از شرکت‌هایی است که می‌توانند محصولات فناوری محور برای جامعه جهانی ارائه دهد، البته این شرکت بیش از چهل سال است که در زیر سایه سخت‌ترین تحریم‌ها و فشار‌ها توانسته نیاز‌های کشور و به ویژه نیرو‌های مسلح را تامین کند و باید توجه داشت که توان علمی و فنی، تعمیر و نگهداری این بالگرد‌ها نشان دهنده پیشرفت کشور در این عرصه بسیار مهم و راهبردی است که مجموعه شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتر ایران با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان خود به آن دست یافته و توانسته است از ناوگان بالگرد‌ی کشور در حوزه نیرو‌های مسلح و اورژانس هوایی به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور در حوزه صنایع هوایی بسیار پیشرفت کرده است و مهندسان و متخصصان صنعت هوایی کشور کاری کردند که امروز ما در سطح جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم که این پیشرفت‌ها بار‌ها توسط مهمانان خارجی که از صنایع هوایی ما بازدید می‌کنند اعلام شده است و درخواست آن‌ها برای عقد قرارداد گواه این سخنان است.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع عنوان کرد: این عرصه، عرصه بسیار پیشرفته‌ای است و تنوع محصولاتی که در ایران وجود دارد کار را دشوار می‌کند، اما با تلاش توانستیم به پیشرفت‌های خوبی برسیم و باید سعی کنیم که توانمندی‌های این حوزه به مردم نشان داده شود و ملموس باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار