۴۴ سال افتخار/

برگزاری یادواره شهدای طلاب و روحانیون در ایرانشهر

به مناسبت دهه فجر یادواره شهدای طلاب و روحانیون در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳ - 07February 2023

برگزاری یادواره شهدای طلاب و روحانیون در ایرانشهربه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت دهه فجر یادواره شهدای طلاب و روحانیون در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

حجت الاسلام «سید محمد سیدی مقدم» مدیر حوزه علمیه امام علی(ع) در این یادواره به بیان ویژگی های شهدای روحانی و طلبه پرداخت و اظهار داشت: نقش روحانیت در مدیریت جنگ فراموش شدنی نیست

وی بابیان اینکه روحانیون و طلاب در دوران دفاع مقدس نه تنها در خط مقدم به نبرد می پرداختند گفت: روحانیون در تمام عرصه ها نیز پیشگام بوده و حرف اول را می زدند.

سردار «اسکندر دانشمندی» فرمانده قرارگاه شهید معمار ایرانشهر به رشادت های شهدای روحانی اشاره کرد و گفت: در سایه تدابیر و رشادت های فرماندهان جوان و نخبه ای در عرصه جنگ بود که انقلاب ما از سخت ترین پیچ های تاریخی به سلامت عبور کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از حضرت علی(ع) در خصوص افراد و راه رستگاری اشاره کرد و گفت: هرکس عالم ربانی را الگوی خود قرار دهد در طریق نجات پیش قدم خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به دسته ای از انسان های بی انگیزه و سست بنیه اشاره کرد و گفت: انسان هایی که خود را بی ارزش می پندارد همواره در معرض آسیب شیطان هستند و اگر به سمت سبیل نجات نروند تباه خواهند شد.

وی به تشریح خصوصیات افراد کم ارزش و سست بنیه پرداخت و گفت: این افراد از هر صدایی تبعیت می کنند، بی هدف بوده و با نور علم بیگانه هستند و روشنایی در آنها راهی ندارد.

سردار دانشمندی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب ما بسترساز ظهور است.

وی با بیان اینکه در تحولات اجتماعی مرجعیت، پیشتاز، مؤثر و ذی نفوذ است، گفت: جامعه ای به سمت کمال خواهد رفت که از مرجعیت عالم و اگاه به امور پیروی کند.

دانشمندی در بخش دیگری از سخنان خود به افول امریکا پرداخت و گفت: اندیشمندان آمریکایی خود معترف هستند که تا سال ۲۰۲۵ اگر نتوانند به نظم نوین جهانی دست پیدا کنند دهکده جهانی با کدخدایی امریکا سقوط خواهد کرد.

وی به نظریات اندیشمندان امریکایی در خصوص تهدیدات پیش روی امریکا اشاره کرد و گفت: از نظر آنها قدرت های تجدیدنظر طلبی همچون چین و روسیه در کنار دولت هایی چون ایران و کره و سازمان های تهدید زا همچون حزب اله، انصاراله،حماس،حشت الشعبی برای ادامه حیات آمریکا، تهدید محسوب می شوند و باید با انها مقابله کنند تا جریانشن تداوم پیدا کند.

سردار دانشمندی در پایان سخنان خود با اشاره به فرهنگ غنی دفاع مقدس خواستار تقویت ببینش دانش و معرفت نسل جوان شد و گفت: امروز برای حفظ آرمان های شهدا نیازمند انسان های بابصیر،شجاع،مدیر و مدبر هستیم و روحانیون می توانند با ایفای نقش خود بهترین مشاور برای دولت و انتقال دهنده مطالبات مردمی به دولت باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار