۴۴ سال افتخار/ در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان: برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی ۲۲ بهمن نیست

سرهنگ «کاظمی» گفت: برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی ۲۲ بهمن نیست، در سال جاری هم باوجود حوادث و اتفاقات چند ماهه اخیر مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی، پرشورتر از هر سال دیگر به میدان خواهند آمد.
کد خبر: ۵۷۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲ - 09February 2023

برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی ۲۲ بهمن نیستبه گزارش دفاع‌پرس از گرگان، در چهل ‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی دست داد تا پای صحبت‌های سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان بنشینیم و با او از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و ریشه دشمنی‌های غرب با کشور عزیزمان ایران گفت‌وگو کنیم، در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

دفاع پرس: آیا نهضت اسلامی بر پایه محور های قرآنی و اسلامی شکل گرفت؟

اعتقاد و باور همه ما مسلمانان این است که قرآن کریم راهبردساز است؛ و برای همه انقلاب‌ها و آزادیخواهان جهان دستورکار صادر کرده است، با تدبر و تعمق در تعدادی از آیات شریفه قرآن کریم، میتوان مبنای انقلاب اسلامی را تبیین کرد؛ براساس آیات شریفه، دعوت به قیام لِله شدیم و حضرت امام خمینی (ره) نیز قیام خویش را در امتداد قیام لله معنا می‌کرد، در آیاتی دیگر مبحث قسط و برابری و تألیف قلوب مؤمنین و امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرده و همچنین دعوت به توحید و عدم شرک است.

شاخص ترین محور دعوت انبیاء، دعوت به توحید و اصلی ترین صف‌آرایی دشمنان برابر انبیاء، دعوت به شرک بوده است؛ لذا با اندکی تعمق و تدبر در آیات شریفه قرآن کریم پی خواهیم برد که انقلاب اسلامی ایران در راستای تحقق اوامر الهی بوده است.

دفاع پرس: چرا به رغم قدرت سیاسی و نظامی پهلوی دوم و حمایت های خارجی از او، حضرت امام خمینی (ره) پیروزی نهضت انقلاب اسلامی را قطعی می دانست؟

در تجربه جوامع مختلف ثابت شده است که اولاً: در اعمال قدرت، به خصوص قدرت سیاسی هرچه از نیروی قهری کمتری استفاده شود نه تنها آن قدرت کارآمدتر است بلکه عمر آن طولانی تر شده و از دوام و ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود. ثانیاً: برای آنکه قدرت بادوام و بی دردسری ایجاد شود باید نهادینه شده باشد. دقیقاً به همین خاطر است که مؤثرترین نوع قدرت به قدرتی اطلاق می شود که به «اقتدار» تبدیل شده باشد. یعنی «قدرت» جنبه «مشروعیت» و «مقبولیت» داده شود.

حضرت امام خمینی (ره) که رهبری نهضت آزادیخواهانه و دین مدارانه ملت ایران را به عهده داشتند طی سال های مبارزه، همواره نسبت به سلطه اجانب به عنوان یکی از کلیدی ترین عناصر سلب مشروعیت حساسیت داشتند و نسبت به آن واکنشهای تندی نشان می دادند.

این انقلاب بزرگ تحت هدایت و رهبری فعال حضرت امام خمینی (ره) و دیگر علمایی که از وی پیروی می کردند به دست مردم ایران خلق شد، وقوع این حادثه باعث سرنگونی معجزه آسای خاندان پهلوی، ارتش قدرتمند و دستگاه امنیتی مخوف آن گردید و به تشکیل جمهوری اسلامی ایران منتهی شد، باید گفت که این رویداد تاریخی بدون بصیرت، استقامت، فداکاری و زمامداری و همچنین اراده خلل ناپذیر امام خمینی (ره) برای پیروزی، شاید امکان به وقوع پیوستن آن وجود نداشت و ایشان براساس آموزه های دینی براین باور بودند که هیچ ظلمی پایدار نخواهد ماند و ملت ستمدیده با اتحاد، وفاق، همدلی و توکل به خداوند و با داشتن هدف و آرمان الهی پیروز میدان خواهد بود.

دفاع پرس: چه شد پهلوی مجبور به ترک ایران شد؟

تیراندازی به سوی دانشجویان و دانش آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و کشته و زخمی شدن تعدادی از آن ها، تظاهرات بی‌سابقه 14 آبان را در تهران به دنبال داشت، با روشن شدن جرقه های اولیه انقلاب و فشار نیروهای مخالف رژیم و هماهنگی قیام های مردمی به رهبری امام خمینی (ره)، کشتار 17 شهریور، برگزاری مراسم اربعین شهدای انقلاب اسلامی در تهران، تبریز، اصفهان ،مشهد و ... اعتصاب کارگران شرکت ملی نفت و چاپ مقاله توهین آمیز احمد رشیدی مطلق علیه امام« ره»، کنترل امنیت کشور از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج شد و پایه های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شده و منجر به فرار شاه شد.

دفاع پرس: بزرگترین دستاورد های انقلاب اسلامی در چند جمله بیان کنید؟

به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس ولایت فقیه، اکنون ایران اسلامی ما در حوزه های صنعتی، نظامی و دفاعی، بهداشتی و پزشکی، مهندسی، کشاورزی، علوم هوا و فضا، نانوتکنولوژی، زیردریایی، تولید علم و اختراعات و... در جهان به طور چشمگیری ارتقا یافته است.

دفاع پرس: نهضت انقلاب اسلامی را چه نوع آفاتی تهدید کرده و می کند؟

براساس دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) آفات و تهدیدات مهم نهضت انقلاب اسلامی؛ را میتوان در ابعاد ذیل میتوان برشمرد؛

بد معرفی کردن اسلام و ایجاد بدبینی در مردم، دور شدن از اسلام، سستی در امر وحدت کلمه ملت، خنثی شدن نهضت به واسطه اختلافات، اختلاف و تحلیل رفتن قوا، خوف از اشتباه رجال علمی، سیاسی و روشنفکر، اختلاف بین حوزه و دانشگاه، توطئه و خیانت نسبت به اسلامیت، خیال پیروزی و عدم حفظ قدرت ملت، تفرقه بین صفوف، غفلت از رشد ریشه های پوسیده شیاطین، مسامحه و تخطی در امور، مأیوس شدن از انقلاب، غفلت از یاد خدا، رخنه موریانه های موذی و...

دفاع پرس: ریشه دشمنی های غرب و نظام های وابسته با جمهوری اسلامی ایران در کجاست؟

در بررسی مهمترین دلایل و عوامل دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی با نظام جمهوری اسلامی و استمرار و دست برنداشتن از این دشمنی وعناد, می توان به این موارد به طور گذرا اشاره نمود؛ اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی، زیر سؤال بردن نظام استکباری، به مخاطره انداختن منافع ابرقدرتها در منطقه حساس خاورمیانه، انقلاب اسلامی کانون بیداری و الگوی سایر ملت ها، استقلال طلبی جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر پیشرفت، دشمنی با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان اشاره کرد.

دفاع پرس: حضور مردم در راه پیمایی 22 بهمن سال جاری چگونه ارزیابی می کنید؟

برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی ۲۲ بهمن نیست، در سال جاری هم باوجود حوادث و اتفاقات چند ماهه اخیر مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی، پرشورتر از هر سال دیگر به میدان خواهند آمد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور برافراشته و امواج حمایت و پشتیبانی همه جانبه از انقلاب در جهان طنین انداز خواهد شد.

مردم شهیدپرور کشورمان که در تشییع باشکوه پیکرهای مطهر و معطر شهدای گمنام که در دیماه سال جاری در سراسر کشور برگزار شد به جهانیان و علی الخصوص استکبار جهانی و ایادی منطقه ای آنها ثابت کردند که همچنان جانانه پای نظام و آرمان های متعالی شهدای والامقام و حضرت امام خمینی (ره) ایستاده‌اند. ان‌شاالله باحضور همه جانبه خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار