مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح کرد؛

نقش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تولید فیلم «اتاقک گلی»

سردار ناظر گفت: فیلم سینمایی «اتاقک گلی» که امروز در پردیس سینمایی ملت اکران خواهد شد، توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و تولید شده است.
کد خبر: ۵۷۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ - 08February 2023

سردار «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به حضور فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اظهار داشت: این فیلم امروز (چهارشنبه) در پردیس سینمایی ملت و برای اصحاب رسانه به نمایش درمی‌آید.

سردار ناظر ادامه داد: این فیلم سینمایی روایتگر داستان عاشقانه‌ای است که در جریان «عملیات مرصاد» و حمله گروهک منافقین به یکی از روستا‌های استان کرمانشاه رخ می‌دهد که این واقعه در سال ۱۳۶۷ صورت گرفته است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: ما برای اینکه نقش پلید منافقین را به مردم و مخاطبان سینما نشان دهیم و به این موضوع بپردازیم که چه جنایتی در این روستا و در مجموعه عملیات مرصاد صورت گرفت و منافقین در آن چه نقشی داشتند، تصمیم گرفتیم تا فیلم سینمایی «اتاقک گلی» را تهیه و تولید کنیم.

«اتاقک گلی» توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تولید شده است

وی با اشاره به نقش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ساخت این فیلم سینمایی خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «اتاقک گلی» توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و تولید شده است.

سردار ناظر اضافه کرد: از آنجایی که فیلم سینمایی «اتاقک گلی» خباثت منافقین را نشان می‌دهد که بعد از اینکه جنگ تقریباً به اتمام رسیده بود و حتی طرفین قطعنامه را هم قبول کرده بودند، با کمک صدام رئیس حزب بعث عراق و از فرصت به دست آمده از این موقعیت استفاده کردند و در منطقه کرمانشاه حمله‌ای را شروع کردند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادآور شد: آن‌ها در این حمله به غلط تصور می‌کردند که می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی وارد شهر کرمانشاه شوند و حتی آمدن تا تهران را هم برنامه‌ریزی کرده بودند؛ ولی به لطف خداوند و با حضور رزمندگان اسلام و با دفاع برحق مردم منطقه، نقشه و خباثت منافقین در همان نطفه خفه شد و نیروهای اسلام در زمان کمی ضربه بسیار مهلکی را به این جنایتکاران زدند.

وی عنوان کرد: در حقیقت فیلم سینمایی «اتاقک گلی» می‌خواهد به مردم و مخاطبان این موضوع را نشان بدهد که خباثت منافقین در تعرض به مردم، آن هم مردمی که هیچ دفاعی از خود در برابر آن‌ها نداشتند به چه شکل و صورتی بود. حتی به این شکل که در یک اتاقک گلی که در فیلم هم می‌بینید، ۱۷ نفر از رزمندگان در این اتاقک به دست نیرو‌های منافقین به شهادت می‌رسند.

سردار ناظر تصریح کرد: البته رزمندگان با حضور به‌موقع و دفاع جانانه‌ای که از مردم انجام دادند، توانستند منافقین را شکست بدهند و بسیاری از آن‌ها را به درک واصل کنند؛ ضمن اینکه توانستند بخش قابل توجهی از امکانات و تجهیزات آن‌ها را هم به غنیمت بگیرند. مابقی نیرو‌های منافقین هم از میدان جنگ فرار کردند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان گفت: همان‌طور که مردم مطلع هستند، می‌دانند که منافقین چقدر داخل کشور جنایت کردند و در سال ۱۳۶۰ در کشور جنایت‌های فروانی کردند و بسیاری از جوانان، پاسداران و نیرو‌های حزب‌الهی ما را در سطح شهر به شهادت رساندند. آن‌ها امروز هم تلاش دارند که به مردم و کشور ضربه وارد کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار