جدیدترین موضع‌گیری رئیس جمهور عراق

رئیس جمهوری عراق از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست به مردم توجه کنند و از تصمیمات و سیاست‌های تنبیهی که به غیرنظامیان آسیب می‌زند، دست بکشند.
کد خبر: ۵۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰ - 08February 2023

جدیدترین موضع گیری رئیس جمهور عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ملت‌های منطقه به ویژه مردم سوریه و ترکیه به سبب پیامد‌های بلایای طبیعی مانند زلزله و شرایط ناپایدار اقلیمی در شرایط غم انگیزی زندگی می‌کنند که این امر مستلزم همکاری و هم افزایی همگان برای امداد رسانی فوری به این افراد آسیب دیده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت تداوم امداد رسانی فوری به آسیب دیدگان، مجروحان و خانواده‌های قربانیان، ابعاد فاجعه مستلزم گام‌های بلندمدت استثنایی برای رسیدگی به این موضوع است.

رئیس جمهوری عراق از دولت‌ها و احزاب سیاسی خواست تا اختلافات خود را متوقف کنند و در ارائه کمک‌ها و تسهیل دسترسی آن به آسیب دیدگان همکاری کنند.

عبداللطیف رشید همچنین از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست به مردم توجه کنند و از تصمیمات و سیاست‌های تنبیهی که به غیرنظامیان آسیب می‌زند، دست بکشند.

وی اعلام کرد: خسارات فاجعه بار ناشی از این زلزله، مستلزم برنامه‌های درازمدت است؛ زیرا برخی از شهروندان ماه‌ها و شاید سال‌های آینده بدون کار، مسکن یا خدمات خواهند ماند و هزاران مجروح نیز نیازمند خدمات درمانی در داخل یا خارج از کشورشان هستند و مناطق تخریب شده نیز به بازسازی نیاز دارند.

رئیس جمهوری عراق ادامه داد: در حالی که عراق همبستگی خود را با آسیب دیدگان و خانواده‌های قربانیان اعلام می‌کند و به تلاش خود برای ارائه کمک‌ها ادامه می‌دهد، عراق تمام توان خود را در خدمت هماهنگی و گفتگوی بین‌المللی برای غلبه بر آنچه مانع اقدام جهانی مشترک برای مقابله با مشکلات منطقه می‌شود، قرار خواهد داد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار