جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

تشکیل خانواده بسترساز تقویت فرهنگ ملی است

حجت‌الاسلام شیرازی با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده به‌عنوان اساسی‌ترین رکن جامعه سالم، گفت: زندگی اجتماعی افراد در پرتو ازدواج تکامل می‌یابد.
کد خبر: ۵۷۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ - 08February 2023

زندگی اجتماعی افراد در پرتو ازدواج تکامل می‌یابد/ تشکیل خانواده بسترساز تقویت فرهنگ ملیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی شیرازی» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چهارشنبه شب در مراسم ازدواج دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر با اشاره به اهمیت توجه به مولفه‌های شرعی و اصیل، در اجرای سنت حسنه ازدواج، اظهار داشت: خانواده مهم‌ترین رکن جامعه محسوب می‌شود که این رکن اساسی در پرتو سنت ازدواج پایه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت احساس مسئولیت زوجین نسبت به یکدیگر و فرزندان، گفت: وفادار بودن، عشق ورزیدن و محبت کردن، گرامی داشتن مصالح یکدیگر، توجه به فرزندان به لحاظ مادی و معنوی، کمک به پروش صفات خوب در فرزندان، تشویق کودکان به انجام واجبات و مانع شدن آن‌ها از ورود به محرمات، از مهم‌ترین شاخص‌های یک زندگی سالم پس از ازدواج است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه ازدواج زن و مرد را رشد می‌دهد، تاکید کرد: ازدواج آرامش و انس ایجاد می‌کند و به زوجین زندگی اجتماعی و فرهنگ ملی و بومی می‌آموزد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده به عنوان اساسی‌ترین رکن جامعه سالم، گفت: زندگی اجتماعی افراد در پرتو ازدواج تکامل می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: پرورش نسل سالم و صالح، تقویت روح خداباوری و اطاعت از پروردگار در اولاد، مراقبت زن و مرد از یکدیگر و تقویت حس مسئولیت پذیری از محسنات ازدواج است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار