معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف‌گذاری درست سازمان اوقاف در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌/ جهت دادن نیت واقفان به اشتغال کشور جهش می‌دهد

چکشیان حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش‌بنیان را در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب و گفت: جهت دادن نیت واقفان به اشتغال کشور جهش می‌دهد
کد خبر: ۵۷۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۰ - 09February 2023

هدف‌گذاری درست سازمان اوقاف در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌/ جهت دادن نیت واقفان به اشتغال کشور جهش می‌دهد«محمد چکشیان» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه دغدغه اصلی امروز موضوع فرهنگ کار است، اظهار داشت: ما باید فرهنگ و منزلت کار را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم چراکه فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد که متقاضی ندارد چراکه انگیزه کار لازم وجود ندارد لذا منزلت و ارزش کار باید احیا شود.

چکشیان ایجاد نهضت مهارت‌آموزی را برنامه‌محوری این وزارتخانه دانست و گفت: نهضت مهارت‌آموزی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه‌ها شروع شده است تا هر فرد ایرانی دارای یک مهارت شود که یک اتفاق مهم در زمینه اشتغال خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اولین اقدام ما در این فعالیت این بوده است که بدانیم تکلیف‌مان با فرهنگ کار و مولفه‌های اصلی آن چیست. ۲۲ مولفه‌ی فرهنگ کار مانند وجدان‌کاری، مسؤلیت‌پذیری، تعاون و مشارکت‌پذیری احصا شده است که به‌عنوان کار ویژه دنبال می‌شود.

وی ارتقای فرهنگ را کمک به کار بهتر و کیفیت تولید دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعبیری به محکم‌کاری تاکید داشتند و ایشان می‌فرمایند کار و کارگر ارزشمند است لذا ما موظفیم گفتمان‌سازی ارزش کار را در جامعه دنیال کنیم.

چکشیان ورود جریان‌های مردمی و خیریه‌ها در اشتغال را مهم دانست و تاکید کرد: واقفات و مجموعه‌های مرتبط با سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مجموعه‌های مردم‌نهاد خیریه می‌توانند نقش بی‌بدیلی در شتاب دادن به جریان کار در جهت مولدسازی داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید در کنار علم، دانش و مهارت و تخصص‌هایی که فرد فرامی‌گیرد، نیروی کار خودش را برای نقش‌آفرینی در موقعیت‌هایی کاری آماده کند.

چکشیان درخصوص حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای جهش در حوزه کار و تولید گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر بامجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ اولویت‌ها و راهبرد را با ما نشان دادند که فعالیت سازمان اوقاف با حمایت از این سازمان یک هدف‌گذاری درست است که باید ادامه‌دار و قابل تکثیر باشد.

وی گفت: مردمی‌سازی یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است که توجه دادن نیت واقفان و خیریه‌ها به سرعت پیشرفت کار جهش می‌دهد لذا این حرکت یک اتفاق قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها