آشنایی با شهید امدادگر «سيد فخرالدين عمادی»

‌ «سید فخرالدین عمادی» در سال ۱۳۴۸ در شهرستان بیرجند متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی حلبچه در عملیات والفجر ۱۰ بر اثر بمباران شیمیایی دشمن به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۷۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵ - 12February 2023

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید فخرالدین عمادی» در سال ۱۳۴۸ در شهرستان بیرجند متولد شد. از اعضای فعال هیأت‌های عزاداری و سوگواری سرور شهیدان بود و با شور و عشقی خاص در مراسم مذهبی شرکت می‌کرد.

وی در جلسات دعا فعالانه حضور داشت و اولین بار در سن ۱۵ سالگی از طریق بسیج به جبهه اعزام شد و پس از نبردی دلیرانه در مصاف با دشمن به بیرجند برگشت و تحصیلاتش را تا سال چهارم دبیرستان ادامه داد.

شور و شوق دفاع از میهن اسلامی باعث شد تا برای دومین بار کلاس و درس را رها کند و برای نبرد با دشمن بعثی به جبهه عزیمت کند، «سید فخرالدین عمادی» یکی از امداد گران شهید دفاع مقدس است که سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۰۱/۱۲ در منطقه عملیاتی حلبچه در عملیات والفجر ۱۰ بر اثر بمباران شیمیایی دشمن، دعوت حق را لبیک گفت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

«سید محمد حسین عمادی» برادر شهید «سيد فخرالدين عمادی»، اظهار داشت: سید فخرالدین عاشق پزشکی بود و اگر توفیق شهادت نصیبش نمی‌شد، امروز یکی از آن پزشک Doctor های حاذق و خیر شده بود.

وی با اشاره به اینکه برادرم در دوران دبیرستان با هلال‌احمر آشنا شد، افزود: به عشق آشنا شدن با کمک‌های اولیه و کمک به مصدومان به صورت داوطلبانه وارد جمعیت هلال‌احمر شد و حتی در مسجد محله برای بچه‌ها کلاس آموزشی می‌گذاشت تا آن‌ها هم در مواقع لزوم کمک حال خانواده و همسایه باشند.

برادر شهید «سيد فخرالدين عمادی» گفت: جنگ که شروع شد دلش طاقت نیاورد و مثل داوطلب شدنش در هلال‌احمر، آنجا هم به صورت داوطلبانه راهی جبهه شد و به عنون یک امدادگر مجروحان را مداوا می‌کرد.

وی اضافه کرد: زمانی که خبر بمباران شیمیایی حلبچه به گوشش رسید به هوای کمک‌رسانی به مردم حلبچه بی‌درنگ راهی آن شهر شد و چند روز بعد در اثر آسیب‌های جدی شیمیایی، به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار