چه تفاوتی در بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده است؟

ترافیک یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های موفقیت هر سایت به شمار می‌رود و انواع مختلفی دارد. به‌طورکلی، ترافیک هر سایت بر اساس بازدید کاربران از آن سایت تعیین می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ - 09February 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ترافیک یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های موفقیت هر سایت به شمار می‌رود و انواع مختلفی دارد. به‌طورکلی، ترافیک هر سایت بر اساس بازدید کاربران از آن سایت تعیین می‌شود. به‌این‌ترتیب، ترافیک یا ارگانیک است یا خریداری شده. منظور از ترافیک یا بازدید ارگانیک یعنی هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌شود. به‌عبارت‌دیگر، کاربر برای بازدید از یک سایت مجبور به پرداخت هزینه به موتور‌های جستجو نیست. بااین‌وجود، جذب ترافیک همیشه با هزینه‌های مختلفی همراه است. این موضوع حتی برای لینک‌های موجود در فهرست رایگان موتور‌های جستجو نیز صدق می‌کند؛ چراکه این سایت‌ها برای سئو هزینه پرداخت کرده‌اند.

چه تفاوتی در بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده است؟


بازدید ارگانیک چیست؟

ترافیک یک سایت بر اساس شیوه تأمین ترافیک، انواع مختلفی دارد. البته، روش‌های طبقه‌بندی دیگری نیز وجود دارند؛ اما طبقه‌بندی بر اساس شیوه تأمین ترافیک از همه محبوب‌تر است. براین‌اساس، مشخص می‌شود که آیا سایت برای تأمین ترافیک هزینه پرداخت کرده یا بازدیدکنندگان به‌صورت طبیعی به سایت هدایت می‌شوند. یکی از دلایل اصلی هدایت بازدیدکنندگان به یک سایت، تولید محتوای هدفمند و رعایت اصول سئو است. به‌عبارت‌دیگر، سایت‌هایی که به دنبال بازدید ارگانیک هستند، هیچ هزینه مستقیمی برای تبلیغ یا معرفی سایت و محتوای تولیدی خود پرداخت نمی‌کنند.

در ترافیک‌های ارگانیک، موتور‌های جستجو به‌منظور افزایش رضایت کاربران مجبور به معرفی لینک‌های برتر و سایت‌های مفید هستند. در نتیجه، سایت‌هایی که با رعایت اصول سئو به تولید محتوای قدرتمند و مفید می‌پردازند، بازدیدکنندگان بسیار زیادی به خود جذب خواهند کرد. این بدان معنی نیست که جذب ترافیک از نوع ارگانیک بدون هزینه خواهد بود. اگرچه، هزینه مستقیمی برای معرفی سایت در موتور‌های جستجو پرداخت نمی‌شود؛ اما هزینه‌های جانبی دیگری وجود دارند. به‌عنوان‌مثال، بهبود کیفیت محتوا و همچنین رعایت اصول سئو خود هزینه بر هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که در مقابل بازدید ارگانیک، بازدید خریداری شده قرار می‌گیرد. منظور از بازدید خریداری شده، تأمین ترافیک سایت از طریق پرداخت هزینه به موتور‌های جستجو یا تبلیغات پرداختی به‌ازای هر کلیک است. به‌عبارت‌دیگر، به‌منظور افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت می‌توان به موتور‌های جستجو هزینه پرداخت کرد.

چگونه می‌توان ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش داد؟

روش‌های متعددی برای افزایش ترافیک یک سایت بدون پرداخت هزینه مستقیم وجود دارد. شاید ساده‌ترین روش، انتشار محتوا باکیفیت و مرتبط در وبلاگ سایت باشد. به همین دلیل، هنگام تولید محتوا از خلاقیت خود استفاده کنید. جملات کوتاه، به‌کارگیری تصاویر بهینه شده، استفاده از محتوا ویدئویی و عناوین جذاب همگی بر بهبود کیفیت محتوا و افزایش بازدید ارگانیک سایت تأثیر می‌گذارند. سعی کنید در محتوای خود به سؤالات اساسی مخاطب پاسخ دهید. این کار تنها با شناسایی مخاطب هدف قابل انجام است.

از استراتژی‌های دیگری نیز به‌منظور افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

ساخت وبلاگ برای سایت یا فروشگاه آنلاین

صرف‌نظر از این که به دنبال افزایش بازدیدکننده سایت یا فروشگاه آنلاین خود هستید، وبلاگ می‌تواند بهترین گزینه باشد. وبلاگ‌نویسی می‌تواند به افزایش بازدید ارگانیک و در نتیجه، فروش کمک کند. پیونددادن به وبلاگ، سئو سایت را بهبود می‌دهد؛ چراکه سایت از نظر گوگل معتبر شناخته می‌شود. مقالات منتشر شده در وبلاگ می‌توانند کاربر را به سایت و خدمات آن علاقه‌مند کنند و احتمال تعامل را افزایش دهند.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید!

باتوجه‌به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، فعال‌بودن در این شبکه‌ها می‌تواند روشی خوبی برای معرفی سایت و خدمات یک کسب‌وکار باشد. بک‌لینک به وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی باعث بهبود رتبه‌بندی یک سایت در نتایج موتور‌های جستجو می‌شود.

اصول سئو را در محتوا خود رعایت کنید!

چه تفاوتی در بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده است؟

یکی از مؤثرترین روش‌های افزایش بازدید ارگانیک، تمرکز بر سئو و بهینه‌سازی موتور‌های جستجو است. نتایج سئو در ارتقا رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکننده دائمی هستند. در واقع، شما به کمک سئو می‌توانید سایت خود را بر اساس استاندارد‌های موتور جستجو تنظیم کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب و رعایت چگالی آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول سئو بکار رفته برای یک سایت شناخته می‌شود.

جذب ترافیک با منابع ترافیکی دیگر

همان‌طور که گفته شد، بازدید یا ترافیک ارگانیک و بازدید خریداری شده تنها روش‌های تأمین ترافیک یک سایت به شمار نمی‌روند. روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

ترافیک مستقیم: کاربر به طور مستقیم با واردکردن آدرس URL وارد سایت موردنظر می‌شود. چنین بازدیدی در گوگل آنالیتیکس به‌صورت ترافیک مستقیم ثبت می‌شود.

ترافیک ارجاع: کاربر لینک یک سایت را در سایت‌های دیگر می‌بیند و ازطریق این لینک وارد سایت موردنظر می‌شود.

ترافیک ایمیل یا بازاریابی ایمیلی: کاربر ازطریق لینکی که برای تبلیغات ایمیل شده است، وارد سایت می‌شود.

ترافیک اجتماعی: کاربر ازطریق شبکه‌های اجتماعی مختلف با سایت موردنظر آشنا می‌شود.

ترافیک نمایش: ترافیک سایت ازطریق نمایش تبلیغات در سایت‌های دیگر افزایش می‌یابد که البته هزینه بر است.

سخن پایانی

بازدید ارگانیک یک روش طبیعی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بدون پرداخت هزینه به موتور‌های جستجو است. ترافیک ارگانیک، استراتژی‌های متعددی ازجمله رعایت اصول سئو را در بر می‌گیرد. روش‌های اثبات شده سئو کلاه سفید می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در بهبود ترافیک یک سایت داشته باشند. استفاده از این استراتژی به سایت شما اعتبار می‌دهند و در مقایسه با بازدید خریداری شده بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. یکی دیگر از دلایل اهمیت بازدید ارگانیک، ایجاد مزیت رقابتی با سئو در تهران است؛ چراکه نظر رقبا به سایت شما جلب می‌شود. به این طریق، می‌توانید نام تجاری خود را به یک برند شناخته شده در میان مخاطبان تبدیل کنید.

چه تفاوتی در بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده است؟

شما برای افزایش ترافیک سایت خود از چه روشی استفاده می‌کنید؟ لطفاً تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹۱ باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این ۹ سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاورد‌های نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از ۳۰۰ پروژه سئو، بیش از ۱۵ هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از ۵۰ حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکار‌های نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‎‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور تخصصی سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو حرفه ای، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه‌های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار