فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

نیروهای مسلح ایران هیچ راهی برای حمله نظامی دشمن باز نگذاشته‌اند

«نظری» گفت: امروز نیرو‌های مسلح کشورمان به آن اقتدار و توانمندی رسیده‌اند که هیچ راهی برای حمله نظامی برای دشمن باز نگذاشته‌اند و مطمئنا دشمن در اولین کار سختی که انجام بدهد، ضربه سختی خواهد خورد.
کد خبر: ۵۷۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 09February 2023

نیروهای مسلح ما هیچ راهی برای حمله نظامی دشمن باز نگذاشته‌اند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «محمدعلی نظری» فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز ۲۰ بهمن در مراسم گرامیداشت عملیات والفجر ۸ با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء به ویژه شهدای این عملیات اظهار داشت: والفجر ۸ با نصرت الهی و اتکاء به خداوند و نبوغ و ذکاوت فرماندهان و اعتقادی که رزمندگان و توسل به حضرت زهرا (س) داشتند، صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات والفجر ۸ با عبور از رودخانه ای انجام شد که جزو چهار آبراه غیرقابل عبور در دنیاست، افزود: سست بودن زمین، نیزارهای بلند، چهار وجهی بودن حرکت آب رودخانه از ویژگی های اروند بود و مهم ترین اصل در این عملیات، غافلگیری دشمن بود و اتفاقی که رزمندگان ما در هورالعظیم و محور ام الرصاص رقم زدند، در کمال رعایت مسائل حفاظتی انجام شد.

نظری عنوان کرد: کاری که در هورالعضیم انجام و انتقال روزانه نیرو و مهمات صورت می گرفت تا حدی عادی بود که یکی از فرماندهان ارتش عراق در خاطراتش بیان کرده است« به من گفتند تحرکاتی در محور هورالعظیم است و اینقدر تحرکات واقعی و خوب بر مبنای اصل فریب انجام شد که نیروهایم را به آن محور برده و تا سه روز باور نمی کردم که حمله در اروند بود و من در این آوردگاه شکست خوردم».

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: این درسی است برای امروز که در جنگ ترکیبی هستیم، والفجرهای ۸ بیشماری در پیش داریم و دشمن دارد از اصل غافلگیری و عملیات فریب بر اذهان جوانان ما استفاده می کند و در مسائلی که اخیرا در کشور رخ داد، خودشان اعتراف کردند در برخی جاها پیچیده تر از دفاع مقدس بوده است. لذا نباید شرایط برای ما عادی باشد و باید جهاد تبیین را عملی کنیم  و با بصیرت آماده باشیم تا غافلگیر نشویم.

وی عنوان کرد: دشمن با جنگ روایت ها و وارونه جلوه دادن حقایق و ایجاد تردید و شبهه در پی القاء افکار پلدیش در ذهن جوانان ماست.

نظری تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ما به آن اقتدار و توانمندی رسیده اند که هیچ راهی برای حمله نظامی برای دشمن باز نگذاشته اند و مطمئنا دشمن در اولین کار سختی که انجام بدهد، ضربه سختی خواهد خورد. لذا روی جنگ های ترکیبی و شناختی خود را متمرکز کرده اند که باید با همراهی و استفاده از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس در راستای جهاد تبیین کار کنیم.

وی بیان داشت: در چله دوم انقلاب، دشمن در حال افول است و هر ضربه‌ای را با تاکتیک‌های جدید طراحی می‌کند تا به ایران ضربه بزند و همه ما باید آمادگی کافی داشته باشیم.

مراسم گرامیداشت عملیات والفجر هشت با حضور جمعی از مسئولان، مردم و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار