۴۴ سال افتخار/ وزیر کشور:

شهر بندرعباس باید به عنوان شهر الگوی دریایی شناخته و ساخته شود

«وحیدی» گفت: شهر بندرعباس باید به عنوان شهر الگوی دریایی شناخته و ساخته شود.
کد خبر: ۵۷۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ - 09February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، امروز همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر طی مراسمی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد آشوری تازیانی و احمد مرادی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری و اعضای شورای شهر بندرعباس، پروژه بزرگ منظرگاه شهر بندرعباس و بوستان ساحلی بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

این پروژه به طول هزار و ۲۰۰ متر با ۶ هزار هکتار استحصال و کف سازی ۳۰ هزار متر مربع در ۴ فاز اجرایی شده است و تعریض بلوار، ایجاد کندرو شامل کندرو شمالی به عرض ۷ متر و کندرو جنوبی به عرض ۹ متر، دو تندرو به عرض ۱۳ متر و مسیر دوچرخه سواری ۲ کیلومتر طول به عرض ۴ متر بخشی از اقدامات انجام شده این پروژه است.

«احمد وحیدی» وزیر کشور در آیین بهره‌برداری از منظرگاه و پارک ساحلی بندرعباس ضمن گرامیداشت ایام،الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: بندرعباس مهم‌ترین شهر دریایی ایران است و ویژگی‌های این شهر ایجاب می‌کند تا بیش از پیش به توسعه گردشگری این شهر توجه کنیم چرا که آثار فرهنگی و اجتماعی مهمی نیز به دنبال دارد.

وی افزود: شهر بندرعباس باید به عنوان شهر الگوی دریایی شناخته و ساخته شود و دورنمایی روشن از توانمندی‌ها را به نمایش بگذارد ضمن اینکه یکی از ظرفیت‌های هرمزگان و بندرعباس، صنایع دستی آن است که هم می‌تواند خانواده‌محور باشد، هم اصالت‌های بومی را نمایش دهد و هم اشتغال در پی داشته باشد.

وحیدی با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ دریایی، گفت: یکی از مشکلات ما این است که فرهنگ دریایی‌مان در کشور ضعیف است و با توسعه ورزش‌های دریایی و تفریحات دریایی می‌توانیم این فرهنگ را ارتقا دهیم ضمن اینکه رهبری معزز بر توسعه اقتصاد دریامحور تاکید دارند و در برنامه هفتم توسعه یکی از محورهای اصلی برای تولید ناخالص ملی اقتصاد دریامحور خواهد بود.

وزیر کشور عنوان کرد: هرمزگان را باید به عنوان یک قطب اقتصادی مهم و محلی برای توسعه اشتغال و انتقال فرهنگ بومی به سایر نقاط بشناسیم و در جهت ارتقای آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار