۴۴ سال افتخار/ با معرفی ۹ عنوان کتاب؛

نشست کتاب‌خوان «انقلاب اسلامی» برگزار شد

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، نشست کتاب‌خوان «انقلاب اسلامی» با معرفی ۹ عنوان کتاب توسط مسئولین فرهنگی استان گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶ - 09February 2023

نشست کتاب‌خوان «انقلاب اسلامی» با معرفی 9 عنوان کتاب برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، نشست کتاب‌خوان انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران امروز و با حضور یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ مجید محمدپور مشاور رسانه‌ای استاندار گیلان و از چهره‌های مطرح رسانه، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

«یاسر تقوی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، مهمترین شاخصه رهبر انقلاب اسلامی و متفکران این حوزه در به ثمر رسیدن انقلاب را انس و الفت با کتاب و کتابخوانی دانست.

وی با اشاره به لزوم تدوین مبانی انقلاب برای بهره برداری در اعصار آتی تصریح کرد: امروز به برکت ارتباط رهبری معظم انقلاب با کتاب و کتابخوانی که از مهمترین دغدغه‌مندان این حوزه نیز شناخته می‌شوند، انس و الفت مردم و مسئولین به این حوزه رشد داشته است و کتابخوانی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مسئولین و نخبگان جامعه تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین اظهار امیدواری کرد: جلسات کتابخوانی مسئولین و زمینه‌های اهمیت دادن به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی شکل گرفته و به تبع آن مردم عزیزمان از برکات انس با کتاب و کتابخوانی برخوردار شوند.

وی در پایان یک عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی برای شرکت کنندگان و مدعووین این نشست فرهنگی معرفی و همگان را به مطالعه این کتاب‌ها و دیگر آثار در حوزه تاریخ ایران و اسلام دعوت کرد.

مشاور رسانه‌ای استاندار گیلان نیز در این نشست با تبریک ایام دهه فجر گفت: اگر افراد در هر جامعه‌ای با پنج نفر انسان خردمند و اهل کتاب و دانش نشست و برخواست کنند به یقین اهل مطالعه اهل قلم خواهند شد.

وی حضور در جمع کتابخوانان و دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دارای درجه و ارزش بسیار والا عنوان کرد.

مجید محمدپور در ادامه با معرفی کتاب «روزنامه‌نگاری علمی و کاربردی» از آثار خود گفت: این کتاب در سال ۱۳۹۴ نگاشته شده اثر تحسین شده از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی ایران می‌باشد. وی در خصوص عناوین این اثر نیز گفت: فصل اول این کتاب پیرامون نقش مساجد در انقلاب اسلامی و در زندگی مسلمانان اشاره داشته و با مقوله جهاد تبیین نیز هماهنگی دارد.

وی تالیف کتاب «روزنامه نگاری سایبری» در امتداد خلق نخستین اثر خود عنوان کرد و گفت: این کتاب آموزشی نیز در خصوص زمینه‌های فعالیت در عرصه فضای مجازی و آنچه رسانه‌های بیگانه و نقش و وظایف مسئولین اشاره دارد.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان به عنوان کتاب‌خوان بعدی این نشست کتاب «عصر جدید» خوانشی از مفاهیم و راهبرد‌های بیانیه گام دوم، نوشته سید محمدمهدی میرباقری را معرفی کرد و با بیان اینکه سند بیانیه گام دوم انقلاب توسط فردی نوشته شده که مدیریت و راهبری حکومتی جهانی را در پهنه این کره زمین اداره می‌کند، سند بیانیه گام دوم انقلاب را سندی تاریخی دانست که باید اجرایی شود.

حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی اضافه کرد: برای تحقق منویات رهبر انقلاب افرادی باید برنامه‌ریزی و راهبرد نویسی کنند و با یافتن امتداد این سند از جوانان مومن انقلابی آتش به اختیار برای تحقیق میدانی آن تلاش کنند.

وی در ادامه با معرفی کتاب «به اضافه مردم» ۱۰ اصل کار فرهنگی از روح‌الله رشیدی این اثر را کتابی کاربردی در حوزه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب توصیف کرد.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با معرفی کتاب «ایرانی‌ها چه رویایی در سر دارند» از میشل فوکو این اثر را حاصل تجربیات و سفر‌ها و تحقیقات وی عنوان کرد و این نویسنده را از معدود نویسندگان و پژوهشگرانی دانست که نسبت به وقایع انقلاب نظری مثبت دارد.

سجاد ستوده گفت: این نویسنده در کتاب خود به تجربه‌های خود در دیدار با امرای ارتش و اندیشمندان انقلابی و حتی دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای و اعتصاب کنندگان صنعت نفت اشاره می‌کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان به عنوان دیگر کتاب‌خوان این نشست به معرفی کتاب «به همین سادگی» از خاطرات شفاهی حاج حمید حمید عمران زاده را معرفی کرد.

رسول منفرد در معرفی این کتاب گفت: به همان اندازه‌ای که کتاب‌های اسنادی ما در مرتبط با انقلاب اسلامی اهمیت دارند و البته مخاطب خاص دارند کتاب‌های عامه این حوزه را هم باید جدی گرفته شوند و به آنع‌ها پرداخته شود.

سرپرست سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان نیز در ادامه به معرفی کتاب «شوریدگی در تذبذب»، نوشته سید حمید روحانی و کتاب «جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی و سیاسی ایران» نوشته رسول جعفریان پرداخت.

حسین بهمنش با تشکر از برگزارکنندگان نشست کتاب‌خوان این اقدام مجموعه کتابخانه‌های عمومی گیلان را دارای اثرات بسیار موثر در ترویج فرهنگ مطالعه برشمرد و از هرگونه همکاری و هم‌افزایی با دستگاه‌های فرهنگی برای رشد و توسعه خواندن و مطالعه در استان سخن گفت.

گفتنی است در پایان این نشست ضمن رونمایی از کتاب «سردار علقمه ماووت» زندگی‌نامه شهید مهدی خوش‌سیرت از همسر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار